IAB Europe i IAB Tech Lab uruchamia zaktualizowaną wersję Transparency & Consent Framework

21 sierpnia br. IAB Europe we współpracy z IAB Tech Lab ogłosiło uruchomienie wersji 2.0 Transparency & Consent Framework.
O autorze
2 min czytania 2019-08-21

TCF, czyli Ramy Przejrzystości i Zgody, to narzędzie branżowe wspierające firmy w ekosystemie reklamy cyfrowej w wypełnianiu obowiązków wynikających z przepisów rozporządzenia (UE) 2016/697 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (RODO) oraz dyrektywy 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotyczącej przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej).

Wersja 2.0 TCF została opublikowana po trwającym 12 miesięcy przeglądzie mechanizmu, konsultacjach z branżą, zwłaszcza z wydawcami internetowymi, a także po spotkaniach z niektórymi organami ochrony danych osobowych w państwach UE. Zaktualizowany mechanizm nadal dąży przede wszystkim zapewnienia użytkownikom szerokiego wyboru i przejrzystości w zarządzaniu ich uprawnieniami wynikającymi z RODO, w szczególności dot. zgody. Dodatkowo TCF zapewnia współpracę branżową i standaryzację.

Zadanie opracowania nowych polityk TCF powierzono Grupie Sterującej w IAB Europe, natomiast IAB Tech Lab przygotowało specyfikację techniczną. W prace było włączonych wiele organizacji, m.in. 10 krajowych IAB, 55 innych organizacji, w tym stowarzyszenia działające na poziomie unijnym, wydawcy, właściciele mediów, dostawcy technologii i agencje medialne. Taki tryb pracy polegający na zaangażowaniu wielu interesariuszy zagwarantował uczciwy rezultat oparty na konsensusie wszystkich środowisk.

– Cieszy nas, że TCF jest żywym i coraz bardziej rozwijającym się organizmem, z którego korzysta coraz więcej firm z branży internetowej, a sam mechanizm jest coraz lepiej dopasowany do ich potrzeb. Obecnie TCF jest najlepszym standardem rynkowym, który gwarantuje branży prawidłowe wypełnianie obowiązków wynikających z przepisów dot. prywatności i ochrony danych osobowych w UE. Dlatego niezmiennie zachęcamy firmy z polskiego rynku do przyłączania się do tej inicjatywy – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach TCF 2.0 użytkownicy internetu mogą nie tylko zarządzać swoją zgodą, ale także korzystać z prawa do sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Konsumenci zyskują też większą kontrolę nad tym, w jaki sposób dostawcy usług mogą korzystać z niektórych funkcji przetwarzania danych, jak np. z precyzyjnej geolokalizacji. Wydawcy natomiast zyskują większą kontrolę i elastyczność we współpracy ze swoimi partnerami technologicznymi. Nowa funkcjonalność dla wydawców pozwala im ograniczyć cele, w których dane osobowe są przetwarzane przez dostawców usług – oddzielnie wobec każdego z podmiotów.

Do końca pierwszego kwartału 2020 r. wersja 2.0 i 1.0 TCF będą funkcjonować na rynku niezależnie. Zapewni to wszystkim uczestnikom rynku odpowiedni czas na dostosowanie się do wersji 2.0.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się