Lighthouse dba o „Czysty Spokój”

Ruszyła kampania edukacyjna „Czysty Spokój” realizowana przez firmę doradztwa komunikacyjnego Lighthouse dla marki Domestos należącej do portfolio Unilever. Lighthouse jest odpowiedzialne za strategię oraz egzekucję kampanii w obszarze media relations, social media oraz digital.
O autorze
1 min czytania 2020-07-09

Kampania edukacyjna „Czysty spokój” to inicjatywa mająca na celu szerzenie praktycznej wiedzy na temat tego, jak walczyć z zagrożeniami zawiązanymi z wpływem bakterii i wirusów na zdrowie poprzez proste zmiany nawyków higienicznych związanych ze sprzątaniem. Po tygodniach zamknięcia i izolacji nastąpiło rozluźnienie restrykcji dotyczących zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa, zagrożenie jednak nadal istnieje i stanowi poważne wyzwanie dla całego społeczeństwa. Kampania ma na celu uporządkowanie wiedzy w tym zakresie i propagowanie inteligentnego sprzątania kluczowych powierzchni, które są najczęściej dotykane. „Czysty spokój” zapewnia punktowa dezynfekcja z użyciem rozcieńczonego produktu zawierającego chlor.

Akcję edukacyjną wspierają eksperci: Dr hab. n. med. Tomasz Dzieciątkowski (wirusolog), Elżbieta Pogoda (biolog) oraz blogerka Urszula Chincz (Ula Pedantula).

Kampania została zainaugurowana podczas konferencji prasowej 1 lipca br. i potrwa trzy miesiące. Podczas konferencji udostępniono raport „Czysty Spokój”, dotyczący wyników badania podejścia Polaków do higieny domowej, w kontekście trwającej pandemii. Badanie zrealizowane przez firmę ARC Rynek i Opinia wykazało, że zmiany w zachowaniu Polaków są częste: prawie wszyscy zaczęli dezynfekować́ ręce i uważają̨ to za konieczność. Widoczne są również zmiany w dbaniu o dom a największą zmianą w porządkach jest dezynfekowanie. 24% Polaków przyznaje, że częściej dezynfekuje teraz różne powierzchnie w domu.

Za projekt odpowiadają konsultanci w składzie: Agnieszka Krysztofowicz, Tomasz Jaros z zespołem Healthcare i Małgorzata Kilian.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– To dla nas ważny projekt, bo porusza sprawy kluczowe, jakimi są bezpieczeństwo i zdrowie. Dotyczy nie tylko wynikających z założeń briefu grup docelowych, ale wszystkich nas i naszych bliskich. Przyzwyczailiśmy się do mycia rąk, dystansu społecznego i noszenia maseczek, ale po powrocie do domu zapominamy o tym, co mogło z nami wejść niechcący do środka. A prostymi sposobami sugerowanymi w kampanii możemy zabezpieczyć się i wyrobić dobre praktyki na stałe – komentuje Agnieszka Krysztofowicz, senior project manager w Lighthouse. 

Współpraca nawiązana została w wyniku rekomendacji agencji Edelman UK.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się