Let it bee: Carrefour ruszył z nową akcją na rzecz ochrony pszczół

Let it bee: Carrefour ruszył z nową akcją na rzecz ochrony pszczół
Marka Carrefour ruszyła z nową inicjatywą pod hasłem „Let it bee”, w ramach której przekazuje na rzecz ochrony pszczół część pieniędzy pochodzących ze sprzedaży limitowanej edycji zeszytów, wykonanych w 100% z recyklingu.
O autorze
1 min czytania 2020-08-10

W ubiegłym roku sieć Carrefour zainicjowała kampanię „Pszczele hotele”, w ramach której m.in. na dachu wrocławskiego supermarketu marki pojawiły się hotele dla pszczół – mają one na celu ochronę owych owadów żyjących w środowisku miejskim. 

Teraz, z okazji ogólnopolskiego dnia pszczół, który był obchodzony 8 sierpnia br., sieć dodatkowo wsparła budowę hoteli dla pszczół dedykowaną akcją marketingową. W jej ramach 5% z każdorazowego zakupu zeszytów szkolnych linii „Let it bee” marki Herlitz – wykonanych w 100% z recyclingu i dostępnych w hiper i supermarketach Carrefour – jest przekazywana na ule dla pszczół.

– Carrefour Polska pragnąc minimalizować swój wpływ na środowisko naturalne, tworzy sieć „Pszczelich hoteli”. Jest to inicjatywa wpływająca pozytywnie na ochronę bioróżnorodności w przestrzeni zurbanizowanej, a także zwracająca uwagę na potrzebę budowy zrównoważonych miast – chroniących naturę i spełniających potrzeby ludzi. Program ochrony pszczół to polska inicjatywa w ramach globalnej strategii CSR firmy – mówi Barbara Kowalska, dyrektor działu jakości i zrównoważonego rozwoju, Carrefour.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od momentu startu akcji „Pszczele hotele” na dachach budynków w 12 lokalizacjach, w których znajdują się sklepy Carrefour, zainstalowano 33 ule dla owadów żyjących w miastach.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z okazji tegorocznego ogólnopolskiego dnia pszczoły, który obchodziliśmy 8 sierpnia br., przy niektórych poznańskich przystankach pojawiły się sadzonki lawendy i wrzosu. W ten sposób władze miasta zachęcają mieszkańców do sadzenia roślin, które są bardzo przyjazne tym owadom.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W dwóch lokalizacjach w Gdańsku – przy ulicy Grobla IV i Za Murami – pojawiło się kilkanaście skrzyń z wieloma kompozycjami ziół, takich jak m.in. bazylia kulinarna, lubczyk czy koper. Inicjatywa jest częścią projektu edukacyjnego Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

PS3

Organizacja Porozumienie dla Pragi zainicjowała świetną, prośrodowiskową akcję pod hasłem #ZaadoptujDonicę”. W jej ramach mieszkańcy Warszawy dają drugie życie opuszczonym, miejskim donicom.

PS4

Z okazji tegorocznego Światowego Dnia Pszczoły studio projektowe SPACE10 należące do sieci IKEA udostępniło specjalną instrukcję, dzięki której w prosty sposób zbudujemy nasz własny domek dla tych owadów.

PS5

Takiej influencerki jeszcze nie było – pszczoła o imieniu B. za pomocą konta na Instagramie zwraca uwagę na problem wymierania pszczelich rodzin.

PS6

W kwietniu 2019 roku Pornhub wprowadził nową kategorię filmów poświęconą pszczołom – BeeSexual, w której za każde wyświetlenie filmu, platforma przekazywała pieniądze na organizacje ratujące te owady.