fot. depositphotos.com
Subskrypcje, niegdyś kojarzone głównie z usługami VOD czy platformami muzycznymi, dziś szturmem podbijają e-commerce. Opłacając miesięczny abonament, możemy zapewnić sobie regularną dostawę kawy, produktów higienicznych, a nawet wina. Sporo zamieszania wprowadzają również subskrypcje w branży motoryzacyjnej. Do tych rozmaitych usług i produktów teraz dołączają również leki na receptę.
Zobacz również
Leki na abonament od Amazon
Gigant e-commerce poinformował o uruchomieniu usługi RxPass w ramach swojej internetowej apteki Amazon Pharmacy. Odtąd pacjenci z USA zmagający się z chorobami przewlekłymi mogą otrzymać kwalifikujące się leki za jedną stałą, miesięczną opłatą w wysokości 5 dolarów, niezależnie od liczby realizowanych recept.
W ofercie znalazło się ponad 60 leków generycznych, czyli odpowiedników oryginalnych produktów – posiadają ten sam skład, jednak różnią się wyglądem, nazwą i opakowaniem. Pacjenci mają do wyboru leki stosowane w leczeniu ponad 80 typowych schorzeń, w tym cukrzycy, nadciśnienia czy depresji. Amazon zapewnia także bezpłatną dostawę leków pod wskazany adres.
Aby skorzystać z nowej usługi, wystarczy zarejestrować się na stronie Amazon.com lub w aplikacji mobilnej, gdzie system weryfikuje uprawnienia pacjentów i informacje na temat recepty. Co istotne, klienci nie potrzebują ubezpieczenia zdrowotnego, aby wykupić abonament.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Jak twierdzi John Love, wiceprezes Amazon Pharmacy, pacjenci, którzy co miesiąc wydają ponad 10 dolarów na kwalifikujące się leki, dzięki usłudze RxPass odnotują spadek kosztów recept o min. 50%. Ponadto firma podkreśla, że abonament na leki to oszczędność czasu i większa wygoda.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom zaskakująco proste, niskie ceny kwalifikujących się leków, których potrzebują każdego miesiąca – czytamy w oświadczeniu Amazon.
Usługa jest dostępna tylko dla członków programu Amazon Prime, którego cena wynosi 14,99 dolarów miesięcznie lub 139 dolarów rocznie. Na początek program ruszył w większości stanów w USA.
PS. Zmiany w polskich reklamach leków
Od początku stycznia w Polsce zaczęła obowiązywać część przepisów z nowelizowanej ustawy o wyrobach medycznych. Oznacza to m.in., że w reklamach leków i suplementów nie zobaczymy już lekarzy.