Jak budować zaufanie w m-commerce?

Według danych Zanox, średnio co 15 sekund ktoś w Europie robi zakupy mobilne. Dostępność urządzeń przenośnych sprawia, że coraz więcej osób robi zakupy w sieci za ich pośrednictwem.
O autorze
2 min czytania 2014-10-20

Sprzedawcy Internetowi powinni więc nie tylko zadbać o dostosowanie swojego sklepu do urządzeń mobilnych, ale również wdrożyć rozwiązania budujące zaufanie i poczucie bezpieczeństwa u kupujących. Trusted Shops, firma specjalizująca się w certyfikacji sklepów internetowych,oferuje znak jakości, gwarancję zwrotu pieniędzy oraz system opinii o sklepie, które można zintegrować z mobilną wersją sklepu internetowego.

Statystyki wskazują, że również konsumenci z Polski przekonali się do zakupów na urządzeniach mobilnych. Według ostatniego raportu Gemius dla E-commerce Polska z marca 2014 roku, już co 3 kupujący online miał okazję skorzystać ze smartfona podczas e-zakupów, a co 5 konsument korzystał z tabletu.

Wiele osób w wolnej chwili przegląda produkty w sklepach internetowych, porównując oferty. Część odwiedzającychkupi wybrany produkt online korzystając z komputera, ale spora grupa zdecyduje się na zakupza pośrednictwem urządzenia mobilnego. Pod warunkiem, oczywiście, że strona internetowa sklepu jest dostosowana do tego typu urządzeń.

„Wzrost znaczenia kanału mobilnego jest bezsprzeczny i dla Zalando, jako przedsiębiorstwa e-commerce, niesłychanie ważne jest zapewnienie klientom możliwości robienia zakupów w sposób niezawodny i sprawny z różnych urządzeń mobilnych. Klienci chcą mieć nieograniczony kontakt z ich ulubionymi sklepami internetowymi, a kanał mobilny otwiera w tej dziedzinie szerokie perspektywy. W Zalando w pełni wykorzystujemy potencjał rozwiązań mobilnych, by proponować klientom najlepsze usługi, korzystanie z których staje się nieodłącznym elementem zachowań konsumenckich” – komentuje Robert Schütze, Country Manager Polska, Zalando. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zaufanie na telefonie i tablecie

Według danych Trusted Shops, około 10 proc. sklepów internetowych certyfikowanych przez firmę wdrożyło rozwiązania mobilne z zakresu zaufania. Stworzenie mobilnej wersji sklepu jest sporym przedsięwzięciem dla przedsiębiorców, gdyż wymaga dodatkowych zasobów. Decydując się na taki krok, warto pamiętać o wdrożeniu rozwiązań i elementów budujących zaufanie. Kupujący chcą mieć gwarancję bezpiecznych i wygodnych zakupów niezależnie od urządzenia, z którego w danej chwili korzystają.

„Rozwiązania Trusted Shops są w pełni dostosowane do urządzeń mobilnych. Znak jakości Trusted Shops, który oznacza, że sklep pomyślnie przeszedł szczegółowy audyt prawny, wyświetli się prawidłowo na każdym urządzeniu. Tak samo, jak opcja ochrony kupującego, która jest finansowym zabezpieczeniem dla konsumentów i gwarantuje im zwrot pieniędzy w przypadku braku realizacji zamówienia. Konsumenci chętnie korzystają z opcji ochrony kupującego, a 15 proc. przypadków skorzystania z gwarancjidotyczy e-zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych” – dodaje Anna Rak.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ostatnim elementem, o którym warto pamiętać jest umożliwienie konsumentom dodania opinii, aby kupujący mogli ocenićsklep według następujących kryteriów: towar, dostawa lub obsługa klienta. Komentarze są także cennym źródłem informacji i mogą przekonać do zakupu kolejnych klientów. Według danych Trusted Shops, opinie dodawane za pomocą urządzeń mobilnych stanowią aż 28 proc. wszystkich opinii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zakupy mobilne to kolejny kierunek rozwoju polskiego handlu internetowego. Według raportu „M-commerce w praktyce 2013”, w ubiegłym roku wartość m-commercew Polsce przekroczyła pół miliarda złotych. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku możemy spodziewać się dalszego wzrostu na rynku zakupów mobilnych.