Podwojenie CTR, dzięki silnikowi behawioralnemu

Cloud Technologies S.A. opublikowała raport dotyczący skuteczności silnika behawioralnego. Narzędzie, które umożliwia tworzenie profili zainteresowań użytkowników witryn internetowych, może podnieść współczynnik CTR o 50 – 100%.
O autorze
1 min czytania 2012-09-20

Silnik behawioralny to narzędzie, które analizuje zachowania użytkowników witryn internetowych oraz na tej podstawie tworzy profile zainteresowań. Narzędzie klasyfikuje użytkowników do kilkunastu grup tematycznych (np. biznes, finanse, motoryzacja). Daje również możliwość analizowanie konkretnych słów kluczowych opisujących użytkowników (np. kredyt, forex).

– Przedstawione w raporcie testy zostały wykonane z wykorzystaniem wiedzy wyłącznie na temat klasyfikacji użytkownika do grup zainteresowań, a to wciąż dość ogólna wiedza. Silnik behawioralny umożliwia analizę zainteresowań nawet na poziomie słów kluczowych. W przyszłości spodziewamy się jeszcze lepszych wyników – mówi Piotr Prajsnar, Prezes Zarządu Cloud Technologies S.A.

Silnik behawioralny stanowi kluczowe źródło danych dla systemów RTB (Real-Time Bidding). IDC szacuje, że do 2015 roku wydatki na reklamę RTB w USA i Europie Zachodniej będą się zwiększać w tempie odpowiednio 70% i 113% rocznie i osiągną wartość 5,1 mld dol. w USA, 681 mln dol. w UK, 495 mln dol. w Niemczech i 220 mln dol. we Francji. IAB Polska przewiduje, że podobnego trendu możemy spodziewać się również w Europie Środkowo-Wschodniej. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj