Znamy zwycięzców Innovation Award 2015

W tegorocznym konkursie Innovation Award 2015, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, nagrody Grand Prix otrzymały kampanie: ,,Zwrotka Żywca’’ zrealizowana przez agencję Gong dla Grupy Żywiec i „Photos for Life” agencji Isobar Polska dla Fundacji Rak'n'Roll Wygraj Życie!.
O autorze
7 min czytania 2015-05-14

Najwięcej nagród i wyróżnień zdobyły agencje Isobar Polska, GONG i DDB&tribal oraz Lubię to – linked by Isobar. Nagrody specjalne ,,Game Changer’’ trafiły do Estimote – Firma Roku, Człowiekiem Roku został Rafał Brzoska, założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl, a Wydarzeniem Roku uhonorowano akcję Pulsu Biznesu #jedzjabłka.

Podczas uroczystej gali Innovation Award, która odbyła się 13 maja w Teatrze Polskim, przyznano dwa Grand Prix dla akcji o charakterze komercyjnym i społecznym oraz 10 nagród i 18 wyróżnień w kategoriach konkursowych. Tegoroczne statuetki zaprojektowane zostały przez Gosię Baczyńską, znaną polską projektantkę.

Pierwsze Grand Prix konkursu, nagrody w kategoriach Interakcja i Personalizacja, a także wyróżnienie w kategorii Technologia, otrzymała komercyjna kampania ,,Zwrotka Żywca’’, przygotowana przez agencję GONG. Innowacyjna aktywacja internetowa była częścią kampanii promującej trasę koncertową Męskie Granie. Polegała na ułożeniu swojej własnej zwrotki singla ,,Elektryczny’’ z zestawu kilku tysięcy dostępnych wyrazów. Ułożony w ten sposób utwór już po chwili śpiewali wybrani artyści m.in. Dawid Podsiadło, Kasia Nosowska, Marek Dyjak czy SMOLIK. Dzięki połączeniu artystycznej różnorodności i angażującej zabawy dającej szerokie pole dla własnej kreatywności, akcja dotarła do setek tysięcy ludzi. ,,Zwrotka Żywca’’ otrzymała Grand Prix, bo jest najlepszym przykładem odwagi i potrzeby szukania niebanalnych rozwiązań w budowaniu żywych relacji między marką a potencjalnymi odbiorcami. Zdaniem jury taka aktywacja udowadnia, że ,,skomplikowana i zaawansowana technologia może stać się prostą, fascynującą zabawą’’. Doceniono też spersonalizowany charakter akcji – ,,dawała każdemu – literalnie każdemu – możliwość napisania zwrotki dla ulubionych wokalistów’’.

Drugie Grand Prix konkursu Innovation Award i nagrody w kategoriach Touchpoint i Insight za kampanię społeczną ,,Photos for Life’’ dla fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie! trafiły do agencji Isobar Polska. ,,Photos for Life’’ to pierwszy na świecie charytatywny bank zdjęć, z którego cały dochód przeznaczony jest na wsparcie terapii pacjentów z nowotworem. Co ważniejsze, modelami są ludzie chorzy na raka, aktywnie walczący z chorobą, lub ci, którzy chorobę już pokonali. Jury doceniło projekt, za ,,innowacyjny w skali światowej hacking tradycyjnego modelu biznesowego mediów i pierwsze wykorzystanie banku zdjęć jako medium’’. Zdaniem, nie tylko jurorów, jest to wyjątkowy przykład akcji, która pokazuje nam wszystkim, że rak jest chorobą wielu ludzi, również z photo stocków. ,,Photos for Life’’ w przepiękny sposób łamie stereotyp choroby nowotworowej i udowadnia, że rak to nie wyrok.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przez ostatnie tygodnie ponad 50-osobowe jury konkursu Innovation Award pod przewodnictwem Michała Brańskiego, Członka Zarządu, VP Strategia, Grupa Wirtualna Polska, Marcina Dyczaka, Dyrektora Marketingu, Platformy Transakcyjne, Grupa Allegro i Bartłomieja Goli, General Partner & CEO, Speedup Venture Capital Group, pracowało nad tym, by spośród 156 zgłoszeń wyłonić najbardziej innowacyjne projekty w polskiej komunikacji marketingowej i marketingu, w siedmiu, nowozdefiniowanych kategoriach konkursowych: Interakcja, Personalizacja, Użyteczność, Touchpoint, Insight, Integracja i Technologia.

,,Nagrodzone prace obniżają barierę między nadawcą reklamy a – zwyczajowo biernym – odbiorcą. Wciągają konsumentów, pozwalając partycypować, a nawet czyniąc z nich prawdziwych herosów. Obok tej kumpelskiej i nienachalnej atmosfery, w oczy rzuca się nienaganne wykonanie, z użyciem zaawansowanych technologii, które nie alienują, a czynią całe doświadczenia naturalnym.’’ – komentuje Michał Brański.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nagrody Innovation Award w kategoriach: Interakcja, Personalizacja, Użyteczność, Touchpoint, Insight, Integracja i Technologia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W kategorii Interakcja, oprócz ,,Zwrotki Żywca’’, nagrodzono kampanię ,,Kibicuj paczką’’ marki Tic Tac od Ferrero, która w innowacyjny sposób łączy tradycyjny przekaz marki z możliwościami interakcji kreowanymi przez technologię voice recognition.

W kategorii Personalizacja przyznano dwie nagrody. Obok ,,Zwrotki Żywca’’, jury nagrodziło kampanię ,,Nobile Saudade’’ dla firmy Nobile za połączenie osobistej sieci społecznościowej z personalizacją własnej deski kitesurfingowej.

W tegorocznym konkursie Innovation Award najwięcej zgłoszeń było w kategorii Touchpoint. Spośród 38 zgłoszeń uhonorowano te, które najlepiej wykorzystały naturalne i nietypowe momenty kontaktu z konsumentem, takie, w których on widzi, słucha i odczuwa daną markę. Oprócz ,,Photos for Life’’, nagrodę w tej kategorii otrzymała kampania społeczna ,,WeFree’’ od Amnesty International. Jury doceniło ją za innowacyjny i przewrotny sposób na wykorzystanie tego, co nudne i na co nigdy nie zwracamy uwagi, czyli regulamin.

W kategorii Insight przyznano trzy nagrody. Oprócz kampanii społecznej ,,Photos for Life’’, drugą nagrodę otrzymała kampania komercyjna ,,Park&Drive’’ dla Volkswagen Porsche Połczyńska za innowacyjne podejście do zrozumienia i nieszablonowego wykorzystania insightu konsumenckiego do tworzenia wyjątkowych okazji do bezpośredniego kontaktu z marką.

Trzecią statuetkę w kategorii Insight przyznano kampanii ,,Tatuaże Wolności’’ przygotowanej dla Pedagogium. Kampania jest doskonałym przykładem tego, że traumatyczne przeżycia, przy odrobinie pracy i chęci można przekształcić w coś dobrego i pięknego.

W kategorii Integracja triumfowała kampania ,,Virgin Snake’’ przygotowana dla Virgin Mobile. Jury doceniło ją za ,,wyprawienie grupy docelowej w długą i pełną zagadek podróż przez zakamarki smartfonów (i nie tylko)’’.

W kategorii Użyteczność i Technologia nie przyznano w tym roku nagród.

Nagrody specjalne ,,GAME CHANGER’’ w kategoriach: Firma Roku, Człowiek Roku i Wydarzenie Roku

Po raz pierwszy w konkursie Innovation Award wręczone zostały nagrody specjalne ,,GAME CHANGER’’ w kategoriach: Firma Roku, Człowiek Roku i Wydarzenie Roku. To nagrody przyznawane za najbardziej innowacyjne i przełomowe działania/idee w branży komunikacji marketingowej, mediach i biznesie, które miały znaczący wpływ na rynek w ubiegłym roku i będą go kształtować w przyszłości.

Firmą Roku zostało Estimote, które doceniono za wszechstronność i użyteczność zastosowania jej produktów, co potwierdza również obecność tej polskiej firmy w pierwszej lidze światowych innowatorów.

Tytułem Człowiek Roku jury uhonorowało Rafała Brzoska, założyciela i współwłaściciela spółek z Grupy Integer.pl, w uznaniu za kwestionowanie biznesowego status quo i stworzenie innowacyjnych usług pocztowych, jak Paczkomaty InPost, które już dziś są ikoną.

Za przekłucie poczucia krzywdy w pozytywne działanie oraz za wygrywanie potyczek w inteligentny sposób, akcja #jedzjabłka, wymyślona i zrealizowana przez redakcję Pulsu Biznesu, została ogłoszona Wydarzeniem Roku.

Nagrody Young Media Lions

Podczas gali Innovation Award wręczono nagrody finalistom konkursu Young Media Lions. Mateusz Wyszyński i Agata Olszewska z MediaCom Warszawa są najlepszym teamem mediaplannerskim, który będzie reprezentował Polskę na tegorocznym Festiwalu Cannes Lions.

,,Konkurs Innovation Award służy wyznaczaniu benchmarków w innowacyjnej komunikacji reklamowej. Dziś, aby być konkurencyjnym, trzeba być zarówno kreatywnym, jak i innowacyjnym. Po to, by wdrażać nowe, a więc z definicji „ryzykowne”, bo wcześniej niesprawdzone działania, niezbędna jest zmiana myślenia i ambicja sięgania gwiazd. Chcemy, by dla reklamodawców i agencji, nagroda Innovation Award była symbolem tego, co w polskiej reklamie naprawdę przełomowe i co przekłada się na rynkowe sukcesy marek.’’ – powiedziała Anna Zimecka, Project Director w SKM SAR.

Najwięcej nagród i wyróżnień w konkursie Innovation Award 2015 zdobyły kolejno firmy: Isobar Polska, GONG i DDB&tribal (ex aequo) oraz Lubię to – linked by Isobar.

Ranking agencji (miejsce – nazwa agencji – ilość punktów)

  1. Isobar Polska – 50
  2. GONG – 30
    DDB&tribal – 30
  3. Lubię to – linked by Isobar – 20
  4. Artegence – 15
  5. Grey Worldwide Warszawa – 11
    K2 – 11
  6. VML Poland – 10
  7. Biuro Podróży Reklamy – 6
  8. Publicis – 5
    Value Media – 5
    Walk – 5
    180heartbeats + JUNG v.MATT – 5
    Vizeum – 5
  9. Posterscope – 3
  10. DCC Media – 2,5
    Change – 2,5
    Mindshare Polska – 2,5
    PublicisDWL – 2,5
  11. AMS – 1
  12. Carat Polska – 0,5
    Cohn&Wolfe – 0,5
    ZenithOptimedia Group – 0,5

W rankingu za nominację przyznawano 1 punkt, za wyróżnienie 5 punktów, za nagrodę 10 punktów (firmy współzgłaszające dostają 50 proc. punktów), a za Grand Prix – 15 punktów (firma, której praca otrzyma Grand Prix, nie otrzymuje 10 punktów za nagrodę).

Wszystkie prace nagrodzone, wyróżnione i nominowane w konkursie Innovation Awards 2015 można obejrzeć pod tym linkiem.

 

GRAND PRIX:

(typ kampanii: agencja i współzgłaszający / tytuł kampanii / klient / produkt)

  • Kampania komercyjna: GONG / Zwrotka Żywca / Grupa Żywiec / Męskie Granie
  • Kampania społeczna: Isobar Polska / Photos for Life – charytatywny bank zdjęć / Rak’n’Roll Wygraj Życie! / Photos for Life – charytatywny bank zdjęć

Nagrody specjalne GAME CHANGER

  • Człowiek Roku – Rafał Brzoska, założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl
  • Firma Roku – Estimote
  • Wydarzenie Roku – akcja #jedzjabłka Pulsu Biznesu

Kategoria INTERAKCJA

Nagroda:

  • Kampania komercyjna: GONG / Zwrotka Żywca / Grupa Żywiec / Męskie Granie
  • Kampania komercyjna: Isobar Polska i Vizeum / Kibicuj Paczką / Ferrero / Tic Tac

Wyróżnienie:

  • Kampania komercyjna: Lubię to – linked by Isobar / Virgin Snake / Virgin Mobile / Pakiet #wszystko
  • Kampania komercyjna: VML Poland / Dom Boskich / Orange Polska / Dom Boskich

Kategoria PERSONALIZACJA

Nagroda:

  • Kampania komercyjna: GONG / Zwrotka Żywca / Grupa Żywiec / Męskie Granie
  • Kampania komercyjna: Grey Worldwide Warszawa / Nobile Saudade / Nobile / Spersonalizowane kiteboardy

Wyróżnienie:

  • Kampania społeczna: VML Poland / Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym / Fundacja PZU / kampania społeczna

Kategoria UŻYTECZNOŚĆ

Wyróżnienie:

  • Kampania komercyjna: DDB&tribal / Park&Drive / Volkswagen Porsche Połczyńska / Jazdy Próbne

Nominacja:

  • Kampania komercyjna: K2 i ZenithOptimedia Group / Energetyczne przystanki PGE / PGE Polska Grupa Energetyczna / Energia elektryczna

Kategoria TECHNOLOGIA

Wyróżnienie:

  • Kampania komercyjna: DDB&tribal i DDC Media / Jemioła / Polskie Linie Lotnicze LOT / wizerunkowa kampania świąteczna
  • Kampania komercyjna: GONG / Zwrotka Żywca / Grupa Żywiec / Męskie Granie

Nominacja:

  • Kampania komercyjna: Biuro Podróży Reklamy / Poznaj kolor swojego wnętrza – Dekoral Fashion / PPG Deco Polska / Dekoral Fashion

Kategoria TOUCHPOINT

Nagroda:

  • Kampania społeczna: Artegence / WeFree / Amnesty International / Kampania Stop Torturom
  • Kampania społeczna: Isobar Polska / Photos for Life – charytatywny bank zdjęć / Rak’n’Roll Wygraj Życie! / Photos for Life – charytatywny bank zdjęć

Wyróżnienie:

  • Kampania komercyjna: Artegence / Czytanie jest sexy / Play / Czytelnia w Play
  • Kampania komercyjna: DDB&tribal / Miejsce z przodu / Polskie Linie Lotnicze LOT / taryfy podwyższonego komfortu
  • Kampania komercyjna: K2 / Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie / FOX Polska / Serial The Walking Dead
  • Kampania komercyjna: Publicis i PublicisDWL / Po drugiej stronie Clouda / Orange Polska / Orange Cloud
  • Kampania komercyjna: Value Media i Change / W poszukiwaniu straconych czytelników / EMPIK / promocja czytelnictwa
  • Kampania społeczna: Isobar Polska i Posterscope / Waiting Signs of Hope / Fundacja Itaka / świadomość marki
  • Kampania społeczna: Walk / Szacun Tropików / Fundacja Integracja / Płytka wyobraźnia to kalectwo

Nominacja:

  • Kampania komercyjna: Grey Worldwide Warszawa i Cohn & Wolfe / Przegląd Warszawski / Domy Towarowe Wars Sawa Junior / Domy Towarowe Wars Sawa Junior

Kategoria INSIGHT

Nagroda:

  • Kampania komercyjna: DDB&tribal / Park&Drive / Volkswagen Porsche Połczyńska / Jazdy próbne
  • Kampania komercyjna: Isobar Polska / Tatuaże Wolności / Pedagogium/ Pedagogium
  • Kampania społeczna: Isobar Polska / Photos for Life – charytatywny bank zdjęć / Rak’n’Roll Wygraj Życie! / Photos for Life – charytatywny bank zdjęć

Wyróżnienie:

  • Kampania komercyjna: 180heartbeats + JUNG v. MATT i Mindshare Polska / Zaplanuj Nieoczekiwane / NIKE / NIKE
  • Kampania komercyjna: Biuro Podróży Reklamy / charytywni.allegro – Podziel się tym co masz najlepszego / Grupa Allegro / charytatywni.allegro
  • Kampania komercyjna: DDB&tribal / Ulubiona zabawka / PZU / Program edukacyjny
  • Kampania komercyjna: K2 / Zrób coś dobrego zanim zostaniesz zombie / FOX Polska / Serial The Walking Dead

Kategoria INTEGRACJA

Nagroda:

  • Kampania komercyjna: Lubię to – linked by Isobar / Virgin Snake / Virgin Mobile / Pakiet #wszystko

Wyróżnienie:

  • Kampania komercyjna: Lubię to – linked by Isobar / Łap Snap od H&M / H&M / Boiler Room

Nominacja:

  • Kampania komercyjna: AMS i Carat Polska, Posterscope / Synergia klasycznych i cyfrowych kanałów OOH / MasterCard / MasterPass

Young Media Lions

Nagroda:

  • Mateusz Wyszyński, Agata Olszewska / MediaCom

Wyróżnienie:

  • Piotr Szkałuba i Joanna Szwilling / K2 Media
  • Maciej Dziedzic i Jakub Lewandowski / ZenithOptimedia Group
  • Piotr Fortuna i Joanna Koczwarska / ZenithOptimedia Group 
 
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.