Czołowi youtuberzy w kampanii Mobile Vikings

„Vikingowie Internetu” to najnowszy projekt operatora komórkowego Mobile Vikings, w którym zobaczyć możemy znanych polskich gamerów: ReZigiusza, Masterczułka i MultiGameplayGuy’a. Kampania powstała we współpracy z agencją GetHero.
O autorze
2 min czytania 2015-08-20

– To pierwsza na taką skalę kampania, w której znani internetowi twórcy wcielają się w jakąś rolę, w tym przypadku w Vikingów, brand heroes naszej marki – mówi Bartek Grabowski, Head of New Business w Mobile Vikings Polska.

– Dostaję wiele ofert współpracy od różnych firm. Niestety mnóstwo z tych firm jest nieelastycznych, stara się narzucić pewne ramy współpracy, które dla twórcy są o tyle trudne do zaakceptowania, że ograniczają jego wizję, oryginalność i tożsamość. Na to nigdy nie będę chciał sobie pozwoli. W przypadku Mobile Vikings było inaczej. Od samego początku współpracy mieliśmy wpływ na absolutnie wszystko. Wiele naszych pomysłów, mimo, że kompletnie odjechanych, zostało zaakceptowanych! To bardzo dobrze świadczy o kliencie – jest innowacyjny, otwarty na młodych i ich wizję… a poza tym – naprawdę mają fajną ofertę — dodaje ReZigiusz, youtuber, którego kroki w sieci śledzi prawie milion sześćset tysięcy internautów.

W ramach kampanii na Facebooku powstał fanpage liczący obecnie już blisko 30 tysięcy fanów oraz zrealizowano cykl filmów pt. „Saga Rodu Vikingów” opowiadających o losach rodziny Vikingów: ojca Larsa i jego dwóch synów – Olafa (ReZigiusz) i Melvina (MultiGameplayGuy). Powstała również dedykowana strona akcji VikingowieInternetu.pl, którą odwiedziło już ponad 35 000 osób.

– Model marki Mobile Vikings, łączy w sobie dwa archetypy: Odkrywcy, oraz Towarzysza. Naturalnym stało się dla nas, że kreacja musi reprezentować wolność, otwartość, empatię, zaufanie, niezależność. W ten sposób zaczęliśmy pracować nad pomysłem, który doprowadził nas do puenty Rodziny, która choć diametralnie różna, towarzyszy sobie w różnych sprawdzianach. Oczywiście jest to pastisz, jak na środowisko YouTube przystało, stąd sprawdziany należy traktować z przymrużeniem oka. Postawiliśmy natomiast na zasadzie kontrastu przedstawić tę lekką treść za pomocą nowoczesnej technologii i jakości filmu pełnometrażowego — mówi Tobiasz Wybraniec, CEO Agencji GetHero.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Saga Rodu Vikingów utrzymana jest w konwencji serialu. Do tej pory powstało 5 filmów, które na przestrzeni dwóch miesięcy, łącznie z materiałami zza kulis, dostępnymi na fanpage „Vikingowie Internetu”, obejrzano już prawie 2 miliony razy. Daje nam to bardzo dobre wyniki, które przekładają się na zwiększenie rozpoznawalności marki – dodaje Grabowski.

ReZigiusz, Masterczułek i MultiGameplayGuy to znani polscy gamerzy, których filmy w serwisie społecznościowym YouTube łącznie zanotowały do tej pory około 450 milionów wyświetleń. Razem mają także ponad 3 miliony subskrybentów. Razem z marką przygotowali atrakcje dla fanów Sagi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Lista atrakcji ciągle się powiększa, tak jak wspomniałem, osoby, z którymi pracujemy po stronie Mobile Vikings, są niesłychanie otwarte, a to motywuje do coraz to odważniejszych pomysłów. Natomiast znając sowich odbiorców wiemy, że najfajniej rozwijać to, co już wychodzi nam nie najgorzej;), czyli tworzenie filmów. W związku z tym zapraszamy swoich fanów do tego, aby byli częścią naszych projektów, współtworzyli z nami dalsze losy Rodziny Vikingów. Odbiorcy będą mieli nie tylko możliwość ingerencji w scenariusz, ale także wystąpienie w serii wraz z nami! — zdradza ReZigiusz.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dodatkowo dla wszystkich, którzy zechcą dołączyć do rodziny Vikingów, marka przygotowała specjalną ofertę internetu mobilnego. Przy drugim doładowaniu każdy użytkownik otrzyma 0,5 GB, natomiast przy trzecim nawet 1,5 GB internetu. 

22 sierpnia w Hali Stulecia we Wrocławiu odbędzie się Meet-Up, w trakcie którego można będzie spotkać m.in. wymienionych wyżej twórców oraz przetestować najnowsze gry i sprzęt komputerowy.

– Kontakt z marką Mobile Vikings ma być ciekawym doświadczeniem, którego obowiązkowym elementem jest bezpośrednia relacja z samymi użytkownikami. To zainspirowało nas do umiejscowienia kampanii podczas największego wydarzenia branżowego, jakim jest Meet-Up. Podczas spotkania fanów YouTube z czołowymi twórcami w Polsce wierzymy, że poprzez intensywne doświadczenie – przeżycie, emocje, poczucie przynależności, zbudujemy mocną społeczność marki — twierdzi Wybraniec.

– Przygotowaliśmy wiele atrakcji dla użytkowników sieci Mobile Vikings podczas Meet-Up jak na przykład kameralne spotkanie z Twórcami, którzy wzięli udział w kampanii. Zapraszamy na Meet-Up, gdzie będzie można spotkać prawdziwych Vikingów! — dodaje Rezi. 

Strona internetowa wydarzenia.

Link do wydarzenia na FB.