Dynamicznie rośnie odsetek internautów prawidłowo definiujących vlogerów, ale polskie kanały z wideo blogami oglądamy porównywalnie do zeszłego roku

Dom mediowy OMD zrealizował kolejną falę badania dotyczącego twórców wideo blogów. Internauci lepiej niż rok wcześniej rozpoznają termin vloger, ale nie przekłada się to na wzrost odsetka osób oglądających kanały wideo.
O autorze
1 min czytania 2016-01-04

Czym zajmuje się vloger?

Obecnie ponad połowa (57,4 %) internautów zapytanych w badaniu domu mediowego OMD o to, czym zajmuje się vloger, udzieliła prawidłowej odpowiedzi. To o 11,5 punktów procentowych więcej, niż rok wcześniej, kiedy 45,9% wskazało vlogerów jako prowadzących video blog. W porównaniu z pierwszą falą badania, znacząco mniejszy ułamek respondentów udzielił odpowiedzi „nie wiem”, bo tylko 33,8%, gdzie rok wcześniej było to 43,2%.

„Zainteresowanie polskimi twórcami wideo blogów niezmiennie rośnie od czasu sukcesu Wardęgi czy Radka Kotarskiego, który z Internetu trafił prosto do reklamy w TV. Coraz częściej to publiczność decyduje a nie szefowie programowi telewizji, kogo będziemy oglądać na ekranach. Artyści budują swoja potęgę w sieci i wygrywają z tymi, których lansują media masowe. Nie dziwi więc wzrost znajomość pojęcia vloger.”- Ewa Konopko, producent kampanii niestandardowych OMD.

Polskie kanały z video blogami

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kiedy zdefiniowaliśmy vlogera, jako twórcę wideo bloga i zapytaliśmy internautów w grudniu 2015 czy oglądają filmiki na polskich 42,4 % odpowiedziało, że nigdy ich nie oglądało. Rok do roku zmiana na tym wymiarze nie jest już tak znacząca, jakby można byłoby się jej spodziewać w związku z wzrostem zainteresowania twórczością youtuberów. Można natomiast uznać, że o ile liczba użytkowników jest stabilna, o tyle – co wskazują statystyki oglądalności – rośnie intensywność korzystania z tego medium.

Liderem You Tube i długo nic

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W grudniu 2015 ponownie zapytaliśmy internautów o to jakie oglądają serwisy z treściami wideo generowanymi przez użytkowników. Najczęściej wskazywali You Tube (82,1%). Zaszczytne drugie miejsce zajęła Wrzuta (17,1%) a na trzecim miejscu znalazła się odpowiedź: nie oglądam serwisów z treściami wideo (13,5%). Wyniki i w tym przypadku nie uległy istotnym zmianom na przestrzeni roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się