Ich przygody zaowocują trzema unikalnymi zbiorami zdjęć i filmów pełnych autentyzmu i niosących z sobą niezwykłą opowieść. W tworzenie kolekcji „Disconnect” zaangażowana jest utalentowana polska fotografka Sonia Szóstak.
We współczesnym świecie przepełnionym informacjami, w którym spotykamy się z innymi ludźmi tylko przelotnie, w którym nasze codzienne życie jest ściśle zorganizowane, szukamy inspirujących obrazów, które opowiedzą prawdziwe historie i wywołają emocje, jednocześnie zachowując zgodność z najnowszymi trendami. W odpowiedzi na te poszukiwania Fotolia stara się zapewnić swojej społeczności wyjątkowe połączenie autentycznych opowieści i przygody: kolekcję „Disconnect”.
Zobacz również
„Celem tego projektu jest podkreślenie wkładu fotografów i zaspokojenie potrzeb naszej społeczności poprzez stworzenie lifestyle’owej kolekcji z wysoką wartością dodaną, o mocno emocjonalnej narracji, zbudowanej wokół koncepcji opowiadania za pomocą obrazów. Ta nowa kolekcja pozwoli nam też pokazać różnorodność i wysoką jakość zawartości banku zdjęć Fotolia jako całości” – wyjaśnia Karen Seror, Marketing Manager w Fotolia.
Opowiadanie historii i wspólne doświadczenia: trójka znanych fotografów mierzy się z wyzwaniem
Fotolia rozpocznie współpracę z trójką utalentowanych fotografów, z którymi od kwietnia do czerwca wybierze się po kolei w podróż do trzech egzotycznych krajów. W kwietniu Sonia Szóstak, uznana przez Fashion Magazine Polska za najlepszą debiutantkę, wyruszy na malownicze Filipiny, aby tworzyć wyjątkowe zdjęcia. W maju Brice Portolano, nazywany jednym z pięciu najbardziej popularnych francuskich fotografów w sieci1, uda się do Namibii, by przygotować serię pełnych kolorów i emocji zdjęć. W czerwcu Théo Gosselin, podróżnik i twórca wizualizacji dla Salon de la Photo 2015, poleci na Islandię tworzyć fotograficzny zapis jej opustoszałych i tajemniczych krajobrazów.
Poznaj Cropink – szybko i prosto twórz reklamy produktowe. Uwolnij Twoją kreatywność
„Cieszę się, że Polka będzie współtworzyć tę kolekcję. Znając portfolio Sonii Szóstak, niezwykle zdolnej fotografki, mam pewność, że stworzona przez nią kolekcja będzie naprawdę wartościowa” – dodaje Beata Jaroszewska, Dyrektor ds. Marketingu Fotolia w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Artystom podczas ich wyjazdów będą towarzyszyć członkowie Gang Corp Collective – Pavlé Savic (reżyser filmu), Antony Legrand (dyrektor artystyczny) i Axel Guenoun (dźwiękowiec). Zainspirowani krajem i pracą każdego z fotografów, stworzą piętnaście plików wideo oraz film, który oprócz opowieści o podróży będzie też zawierał zapis każdej sesji zdjęciowej i codziennej pracy fotografów.
Udostępnione zdjęcia zrobione podczas filmowanych przygód ujawnią techniczne i kreatywne sztuczki fotografów, umieszczając obserwatorów w centrum procesu twórczego.
Nowa kolekcja zdjęć premium dostępna dla każdego
Stworzone przez artystów fotografie zostaną podzielone na trzy kolekcje, z których każda będzie zawierać co najmniej trzydzieści zdjęć premium w kategorii „lifestyle” oraz piętnaście plików wideo. Po każdej podróży cała kolekcja zostanie opublikowana w serwisie Fotolia i będzie dostępna w zwykłych cenach. Trzy wybrane zdjęcia z każdej kolekcji wraz z jednym plikiem wideo przez 24 godziny od opublikowania on-line będzie można pobrać za darmo z serwisu Fotolia.
Co miesiąc nowa kolekcja
27 KWIETNIA – kolekcja zdjęć Sonii Szóstak i plików wideo w reżyserii Pavla Savica wykonanych podczas podróży po Filipinach.
27 MAJA – kolekcja zdjęć Brice’a Portolano i plików wideo w reżyserii Pavla Savica wykonanych podczas podróży w Namibii.
27 CZERWCA – kolekcja zdjęć Théo Gosselina i plików wideo w reżyserii Pavla Savica wykonanych podczas podróży po Islandii.
Utalentowani artyści z różnym doświadczeniem
Poszukując prawdziwych, spontanicznych emocji, Sonia Szóstak stara się uchwycić duszę fotografowanych osób. Prace tej absolwentki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi znajdują się w kolekcjach krajów Europy i w Stanach Zjednoczonych. Artystka regularnie współpracuje z galeriami i magazynami na całym świecie. W 2001 r. Le Book wymienia ją jako jednego z najlepszych autorów światowych okładek czasopisma, a Fashion Magazine Polska nazwał ją „najlepszą debiutantką”. W ciągu ostatnich kilku lat z powodzeniem współpracowała z takimi czasopismami, jak: Rolling Stone, Dazed,
i-D, Interview, Highsnobiety, C-Heads, 10 Mag, Levis, Local Heroes i wiele innych.
Brice Portolano jest uznawany za jednego z pięciu najbardziej popularnych francuskich fotografów w sieci. Jego twórczość łączy w sobie przygody w otwartej przestrzeni z dokumentem i kontemplacją natury i istoty człowieczeństwa. Po ukończeniu Gobelins School of the Image w 2013 r. Brice pracował dla takich klientów, jak: Thalys, BMW i Billabong, a jego prace pojawiały się w Nouvel Observateur, Fisheye Magazine, Outside Magazine, a nawet na stronie National Geographic. Na początku 2016 r. ukończył pracę nad projektem fotograficznym „No Signal”, który dokumentuje powrót człowieka do natury w świecie zachodnim.
Urodzony w okolicach Le Havre w 1990 r. Théo Gosselin dorastał otoczony morzem, lasami i dźwiękiem gitar elektrycznych. Pasjonat rysunku, muzyki i kina, zaczął swoją przygodę z fotografią w 2007 r., a ta natychmiast pochłonęła jego codzienność. Théo Gosselin fotografuje życie swojego pokolenia, jego przygody, dobre i złe chwile. Obieżyświat, poszukuje ukojenia w podróży, zarówno po Europie, jak i Stanach Zjednoczonych. Odnajduje się w otwartej przestrzeni, zupełnie jak bohaterowie, których spotyka na swojej drodze.
Urodzony w Serbii Pavlé Savic przybył do Francji w wieku trzech lat, w wieku lat dwudziestu założył tam swoją firmę producencką „What The Film”. W 2009 r. z kilkoma artystami sztuki cyfrowej i audiowizualnej założył Gang Corp Collective. Będąc samoukiem, na własną rękę eksperymentował z różnymi cyfrowymi formatami wideo, zanim w 2012 r. został wybrany do udziału w projekcie Fotolia „Ten Collection”, w ramach którego spotkał z najlepszymi artystami sztuki cyfrowej, aby ich sportretować. Od tamtej pory rozwinął wyczucie i talent do portretów, a także estetyki lifestyle’owej, co pozwoliło mu działać w kampaniach dla France TV, Adidas, Clinique, YouTube, Vice, SNCF i wielu innych. W 2014 r., w zespole z Danielem Assayagem, wyreżyserował pierwszy odcinek z serii dziesięciu pełnometrażowych filmów dokumentalnych zatytułowanej „Cities”. W 2015 r. został wybrany jako główny operator do nakręcenia pełnometrażowego dramatu dokumentalnego podczas turnieju African Stromae.