Dukaan to firma działająca w obszarze handlu internetowego oraz aplikacji, które ułatwiają założenie sklepu online. 11 lipca br. szef marki poinformował, że rozstaje się z większością swoich pracowników i planuje zastąpić ich sztuczną inteligencją.
Suumit Shah dodał, że w obsłudze klienta wykorzystał chatbot Lina, dzięki któremu mógł zwolnić 90 proc. pracowników oraz zredukować koszty o 85 proc. Chatbot umożliwił skrócenie czasu poświęconego na rozwiązanie problemu klienta z 2 godzin i 13 minut do 3 minut 12 sekund. Sam czas reakcji na wiadomość wyniósł natomiast 1 minutę i 44 sekundy.
Zobacz również
Założyciel firmy o wszystkim poinformował na Twitterze. Shah podkreślił, że decyzja nie była łatwa, ale konieczna. Mimo tego, pojawiło się wiele krytycznych głosów, które nie popierają decyzji właściciela firmy.
fot. Twitter
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Czy sztuczna inteligencja zabierze nam pracę?
Przykład indyjskiej firmy jest przykładem tego, że obawy wielu pracowników w związku z zastępowaniem ich stanowisk przez sztuczną inteligencję mogą stać się realne. Z drugiej strony, rozwój w obszarze AI otworzy także wiele nowych ścieżek rozwoju. Odpowiedź na to, czy i jakie zawody zostaną zastąpione przez sztuczną inteligencję, nadal nie jest jednoznaczna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Volkswagen wzbudził kontrowersje w Brazylii, „wskrzeszając” zmarłą piosenkarkę
W najnowszej reklamie Volkswagena w Brazylii sztuczna inteligencja wskrzesiła zmarłą w 1982 roku piosenkarkę. Reklama wzbudziła jednak wiele kontrowersji, w szczególności jeśli chodzi o kwestie etyczne.
PS 2 Brytyjski kanał informacyjny testuje reporterkę AI
W związku z obawami odnośnie tego, że sztuczna inteligencja zastąpi niektóre stanowiska w firmach, Sky News postanowiło przetestować reporterkę AI. Okazało się, że „dziennikarka” była w stanie przedstawić zaplanowany program, ale nie zabrakło w nim błędów.