Netflix już od kilku dobrych lat eksperymentuje z organizowaniem różnych wydarzeń inspirowanych konkretnymi filmami czy serialami dostępnymi na platformie. Jednak dopiero Netflix House ma być pierwszą ciągłą inwestycją w obiekt handlowo-restauracyjno-rozrywkowy, co świadczy o rosnących inwestycjach marketingowych i próbach budowania wokół nich szerokich społeczności fanów.
Zarząd Netflixa postrzega nową inwestycję bardziej jako sposób na promocję swoich tytułów niż jako znaczące źródło przychodów, przynajmniej na ten moment. Pierwsze dwa lokale Netflix House mają pojawić się w Stanach Zjednoczonych, a następnie koncept sprzedażowy zostanie rozszerzony przez firmę na cały świat.
Zobacz również
W ofercie mają pojawić się m.in. bilety na spektakle inspirowane popularnymi serialami oraz restauracje serwujące dania znane z popularnych serii. Jedzenie i napoje będą bardzo różnorodne – od fast casual, czyli hamburgerów i frytek, po dedykowane obiady, desery i alkohole. W sprawie dokładnego asortymentu nie podjęto jednak jeszcze żadnych konkretnych decyzji.
Spółka wciąż poszukuje potencjalnych lokalizacji dla swojego nowego projektu, który jednak najpewniej zagości w największych miastach świata, takich jak Tokio, Nowy Jork czy Meksyk.
Pierwsze sklepy pod szyldem Netflix House mają rozpocząć swoją działalność w 2025 roku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Od filmów i seriali do gamingu. Netflix testuje gry na telewizorach i PC
Netflix chce rozwinąć swoją działalność na rynku gamingowym. W związku z tym rozpoczął testowanie gier na telewizorach oraz komputerach. Na ten moment próby podejmowane są na rynku kanadyjskim oraz brytyjskim.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Netflix otworzył butik z zabawkami erotycznymi w ramach promocji nowego serialu
Netflix otworzył pop-up store w Londynie, w którym do zdobycia były luksusowe gadżety erotyczne od marki Coco de Mer’s.