Dlaczego Polacy jeżdżą na festiwale muzyczne? [BADANIE]

Dlaczego Polacy jeżdżą na festiwale muzyczne? [BADANIE]
Serwis Biletyna.pl przeprowadził badanie dotyczące udziału Polaków w festiwalach muzycznych. Jak się okazuje, duże imprezy cieszą się podobną popularnością, co lokalne wydarzenia.
O autorze
1 min czytania 2024-07-03

Jak się okazuje, w letnich festiwalach muzycznych w Polsce najliczniej uczestniczą mężczyźni, osoby z przedziału wiekowego 25-34 lata oraz mieszkańcy dużych miast, powyżej 500 tys. mieszkańców. Podczas tego typu imprez najważniejsza jest dla nas muzyka, atmosfera i możliwość dobrej zabawy – dopiero w dalszej kolejności plasuje się cena karnetu.

Wysoka cena biletu i pogoda największymi minusami

Mimo dużego zainteresowania festiwalami muzycznymi, wielu z nas zwraca uwagę również na wady takiej formy spędzania letniego czasu. Najczęściej wymienianymi przy tej okazji niedogodnościami są:

  • wysoka cena biletów (58%),
  • konieczność ich zakupu z dużym wyprzedzeniem (39%),
  • wysoka cena noclegów w trakcie festiwali (38%)
  • oraz nieprzewidywalna pogoda (37%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na przekór licznym uwagom na temat konieczności obniżenia cen karnetów i biletów, w badaniu pojawiają się argumenty organizatorów, według których obecność światowych gwiazd w Polsce zwyczajnie wymusza wysokie (zdaniem uczestników) stawki.

Męskie Granie, Open’er Festival i Pol’and’Rock Festival najchętniej odwiedzane

Co ciekawe, to nie wielkość imprezy muzycznej jest zdaniem festiwalowiczów najważniejsza. Mniejsze wydarzenia cieszą się takim samym zainteresowaniem, jak kilkudziesięciotysięczne koncerty, a najlepszym tego przykładem jest Męskie Granie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dla 22% ankietowanych lokalne festiwale muzyczne są równie interesujące, jak te ogólnokrajowe. Czołową piątkę najczęściej wybieranych wydarzeń zamykają więc Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu oraz TOP of the TOP Sopot Festival.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Masowe imprezy często oznaczają niższy komfort – wszechobecny tłok, konieczność dłuższego oczekiwania w kolejkach czy gorszą jakość dźwięku i słabszą widoczność. Skoro to muzyka i atmosfera są dla nas najważniejsze, nic dziwnego, że kameralne festiwale cieszą się równie dużym zainteresowaniem – komentuje taką sytuację Darek Matkowski z Biletyna.pl.

Informacje o badaniu

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 4-10 czerwca 2024 r. metodą CAWI, czyli za pomocą ankiety rozsyłanej drogą elektroniczną. Wzięło w nim udział 1085 pełnoletnich respondentów z całej Polski, wśród których przeważały kobiety (61%). Na pytania najliczniej odpowiedziały osoby z grup wiekowych 45-54 lata (31%) i 35-44 lata (26%).

Zdjęcia: Biletyna.pl

PS Darmowa pizza za opaskę. Specjalna oferta Papa John’s dla uczestników festiwalu w Glastonbury

Średnio 42 funty dziennie – tyle wydadzą na jedzenie uczestnicy festiwali muzycznych. Badania na ten temat przeprowadziła pizzeria Papa John’s, która zaoferowała uczestnikom festiwalu w Glastonbury wymianę opasek na darmową pizzę.