Kolekcja M&M’s x Kate Spade New York. Czy współprace dużych brandów to gwarancja sukcesu? [KOMENTARZ]

Kolekcja M&M’s x Kate Spade New York. Czy współprace dużych brandów to gwarancja sukcesu? [KOMENTARZ]
M&M'S oraz marka modowa Kate Spade New York podjęły współpracę, w ramach której powstała limitowana kolekcja torebek, biżuterii i akcesoriów. Czy to sprzedażowy strzał w 10-tkę? Sprawdź komentarz eksperta.
O autorze
2 min czytania 2024-10-29

M&M’s oraz globalna marka modowa Kate Spade New York zaprezentowały limitowaną kolekcję torebek, biżuterii i akcesoriów, która nawiązuje do opakowań popularnych słodyczy oraz samych cukierków. Jak mówią przedstawiciele marek, kolekcja ma zainteresować przede wszystkim konsumentów z pokolenia Z.

W skład kolekcji wchodzą: portmonetka na łańcuszku, pasek na ramię, torebka typu crossbody, breloczek na klucze oraz tematyczne bransoletki, kolczyki, naszyjniki, zawieszki czy pierścionki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Critical Mass i Kate Spade New York

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Marka M&M’S od dawna angażuje się w łączenie ludzi poprzez kolorową zabawę. Partnerstwo z marką taką jak Kate Spade New York, znaną z radości i codziennych celebracji, jest idealnym uzupełnieniem sezonu świątecznego. Mamy nadzieję, że specjalna kolekcja zaskoczy i zachwyci naszych fanów, gdy będą nosić swoje ulubione marki w kultowy nowy sposób – powiedziała Jane Hwang, GM Global M&M’S .

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Kate Spade New York zawsze było zakorzenione w radości płynącej z osobistego stylu i samoekspresji, z produktami, które dostarczają żywych plam kolorów, zabawnych wzorów i trójwymiarowych faktur. Ta kultowa współpraca z M&M’S zapewnia właśnie to i robi to w sposób, który stawia na pierwszym planie naszego klienta z pokolenia Z – mówi Charlotte Warshaw, wiceprezes ds. hurtu w Ameryce, globalnego licencjonowania i współpracy w Kate Spade New York.

Limitowana edycja kolekcji M&M’s x Kate Spade New York będzie dostępna od 1 listopada 2024 roku i będzie można ją nabyć w wybranych sklepach M&M’S i Kate Spade New York, wybranych domach towarowych oraz online na stronach M&M’s i Kate Spade New York.

Czy kolekcja M&M’s i Kate Spade New York to sprzedażowy strzał w 10-tkę? Czy współprace znanych brandów to pewna gwarancja sukcesu? Czy pokolenie Z pokocha limitowane gadżety? Sprawdź zdanie eksperta. Swoją opinią dzieli się Robert Sieńko, new business director w 3m Projekt.

Robert Sieńko: Kolaboracja – słowo klucz do sukcesu!

Jestem z pokolenia „Czterech Pancernych” oraz „Stawki większej niż życie” i słowo kolaboracja kojarzy się mi wyjątkowo źle. Ale czasy się zmieniły, a znaczenie tego słowa przedefiniowało.

Obecnie kolaboracja – czyli po staremu – współpraca znanego brandu z artystą, influencerem lub innym brandem to pewna gwarancja sukcesu dla produktu, który w jej wyniku powstanie. 

Tworzą się w ten sposób przede wszystkim limitowane edycje butów i odzieży. Z reguły nie do kupienia w standardowych sklepach, czy to stacjonarnych czy też internetowych. Chętni klienci zapisują się i biorą udział w losowaniach. I dopiero nieliczni szczęśliwcy mogą dokonać zakupów tylko we wskazanych miejscach. Często takie produkty, już w momencie odbioru przesyłki, zwielokrotniają swoją wartość rynkową (ze względu na tą niedostępność oczywiście).

Jak będzie z akcją M&M’sów i marką modową Kate Spade New York? Zapewne podobnie. To bardzo silne brandy mające swoich heavy userów na całym świecie. Wśród nich z pewnością znajdzie się grono, które bez wahania wyda 400 USD na oryginalną torebkę (bo chyba tyle ma kosztować najdroższy produkt). 

W branży FMCG takie akcje nie są jak na razie zbyt popularne – ale na pewno są spektakularne. Najsłynniejsza z ostatnich to współpraca twórców filmu „Deadpool & Wolverine” i koncernu Heinz. Tutaj mieliśmy do czynienia z limitowaną edycją butelek ketchupu i musztardy.

Nie były one dostępne w standardowej sprzedaży – tylko jako nagrody w aktywacji konsumenckiej. Teraz na ebay kosztują już 75 USD.

PS Różowy sos Barbiecue od Heinz. Moda na Barbie nie ustaje

PS2 Lidl prezentuje torebkę inspirowaną croissantem