Playbook NM!

Playbook NM!

Playbook NM!

Prowadzisz akcje z influencerami? Dołącz do gry i podziel się wskazówkami oraz przykładami ciekawych działań.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Sotrender: SokzBuraka najbardziej angażującym profilem na Facebooku w 2024 roku

Podsumowanie 2024 roku na Facebooku wg Sotrender
SokzBuraka był w minionym roku najbardziej angażującym profilem na polskim Facebooku. Tak wynika z danych Sotrendera, który, podsumował rok na tej platformie.
O autorze
2 min czytania 2025-01-21

Najszybciej rósł profil Kocham Gotować, a na profilu Onetu pojawiło się najwięcej postów – ponad 24 tysiące. Najbardziej angażujące treści publikowano z kolei na profilach schronisk.

Play na czele największych profili na Facebooku

Zestawienie największych profili na Facebooku wyglądało niemal identycznie jak w 2023 roku. Prym dalej wiodły Play i Allegro z ponad dwumilionową społecznością. Na najniższym miejscu podium znalazł się profil Pyszności, który wciąż nie osiągnął 2 milionów fanów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Niemal wszystkie z 10 największych profili odnotowały w ubiegłym roku spadek w liczbie fanów.

Kocham Gotować najszybciej rosnącym profilem

W 2024 roku, najszybciej rósł profil Kocham Gotować – na jego koncie odnotowaliśmy ponad 477 tys. nowych fanów. Na drugim miejscu uplasował się profil Oczami Mężczyzny (+ 340 tys. nowych fanów), a na trzecim Śladami przeszłości (+ 219 tys.).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

SokzBuraka z najbardziej zaangażowaną społecznością

Jedyny profil, dla którego wskaźnik zaangażowania – Interactivity Index – w 2024 roku przekroczył 100 milionów był SokzBuraka. Uplasował się on na pozycji lidera, zamieniając się miejscem z profilem Goniec.pl, który był numerem jeden w rankingu zaangażowania w zeszłym roku, a tym razem znalazł się na miejscu trzecim.

W TOP5 znalazły się jeszcze dwa profile organizacji non-profit: Schronisko w Korabiewicach Viva (miejsce drugie) oraz Fundacja dla Szczeniąt Judyta (miejsce piąte).

Pomagam.pl z najlepszą obsługą klienta na Facebooku

Drugi rok z rzędu profil Pomagam.pl osiągnął najwyższy wskaźnik CX Score. W czołówce zestawienia jak zawsze nie zabrakło również telekomów – Orange, player.pl i nju mobile.

Onet z największą liczbą opublikowanych treści

Największą liczbę postów na Facebooku opublikowano na profilu Onetu (24 804), a zaledwie kilka mniej na profilu Telewizji Republika, co oznacza, że publikowano na nich średnio 70 postów dziennie.

Bez zaskoczenia, zestawienie zostało zdominowane przez profile mediów i portali newsowych – na kolejnych pozycjach znalazły się bowiem profile: Fakt, Radio Maryja oraz Onet Wiadomości. 

Schroniska z najbardziej angażującymi treściami

Najlepsze posty minionego roku były publikowane przez schroniska. 6 z 10 postów z największym łącznym zaangażowaniem należało do Schroniska w Korabiewicach Viva oraz Celestynianek – Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Celestynowie. Najlepszy z nich był udostępniony ponad 92 tys. razy.

W czołowej dziesiątce znalazły się również dwa posty dotyczące poszukiwań zaginionych nastolatków. Na miejscu 9. uplasował się post z profilu Patrioci zawierający wideo z wykonaniem patriotycznej pieśni, a na miejscu 10. post z profilu ManiacyMotocykli.pl.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS Sotrender: Łódź króluje wśród polskich miast w social media w 2024 roku

PS2 Goniec, Siepomaga i TVN24 wśród TOP profili na Facebooku w 2023 roku, ZOO Łódź z najlepszym postem