Playbook NM!

Playbook NM!

Playbook NM!

Prowadzisz akcje z influencerami? Dołącz do gry i podziel się wskazówkami oraz przykładami ciekawych działań.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Brand Finance Global 500: Apple ponownie najcenniejszą marką na świecie [RAPORT]

Raport Brand Finance Global 500
Apple jest ponownie najcenniejszą marką na świecie. Brand Finance wycenia ją na 574,5 mld USD na 2025 rok. Daje jej to przewagę nad najbliższym rywalem, czyli Microsoftem, wycenianym na 461 mld USD. Z kolei najsilniejszą marką został WeChat.
O autorze
2 min czytania 2025-01-22

Według badania Brand Finance Global 500 2025, 4 z 5 najcenniejszych marek na świecie to marki technologiczne:

  • Apple: wartość marki 574,5 mld USD, wzrost o 11% w porównaniu z rokiem 2024,
  • Microsoft: wartość marki 461,1 mld USD, wzrost o 35%,
  • Google: wartość marki 413,0 mld USD, wzrost o 24%,
  • Amazon: wartość marki 356,4 mld USD, wzrost o 15%,
  • Walmart: wartość marki 137,2 mld USD, wzrost o 42%.

źródło: Brand Finance

Najsilniejsze marki to z kolei:

  • WeChat,
  • Nike,
  • Google,
  • Marina Bay Sands,
  • China Construction Bank,
  • PayPal,
  • Dior,
  • YouTube,
  • Adidas,
  • Coca-Cola.

źródło: Brand Finance

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Brand Finance przeanalizował również, które marki najbardziej rozwinęły się od 2020 r. Oto lista:

  • TikTok/Douyin: wartość marki 105,8 mld USD, w porównaniu z 59,0 mld USD (w 2022 r.),
  • DraftKings: wartość marki 5,1 mld USD, w porównaniu z 18 mln USD w 2020 r.,
  • Fanduel: wartość marki 7,0 mld USD, w porównaniu z 56 mln USD w 2020 r.,
  • NVIDIA: wartość marki 87,9 mld USD, w porównaniu z 4,7 mld USD w 2020 r.,
  • AMD: wartość marki 11,0 mld USD, w porównaniu z 1,4 mld USD w 2020 r.,
  • Pinduoduo: wartość marki 13,0 mld USD, w porównaniu z 2,5 mld USD w 2020 r.,
  • BYD: wartość marki 14,0 mld USD, w porównaniu z 3,1 mld USD w 2020 r.,
  • Apple: wartość marki 574,5 mld USD, w porównaniu do 140,5 mld USD w 2020 r.,
  • TSMC: wartość marki 34,2 mld USD, w porównaniu z 8,6 mld USD w 2020 r.,
  • Microsoft: wartość marki 461,1 mld USD, w porównaniu do 117,1 mld USD w 2020 r.,
  • Lilly: wartość marki 8,0 mld USD, w porównaniu z 2,1 mld USD w 2020 r.

Co ciekawe, w zestawieniu pojawiają się amerykańskie marki hazardowe DraftKings i Fanduel, które zarabiają, ponieważ amerykańscy ustawodawcy i sądy legalizują hazard online oraz obalają stare prawa, uniemożliwiające obstawianie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Analiza marek, które rozwinęły się najbardziej od 2020 r., ujawnia, że ​​firmy technologiczne nie mają monopolu na stały wzrost marki. Ta długoterminowa perspektywa, wzmacnia również inny ważny globalny trend: w jaki sposób chińskie marki, takie jak TikTok, Pinduoduo i BYD, przewodzą zmianom, tworząc wartość i rzucając wyzwanie uznanym liderom marek. W miarę jak Chiny nadal udoskonalają swoje strategie budowania marki i koncentrują się na jakości, spodziewamy się, że w 2025 r. na globalny rynek wejdzie więcej chińskich firm – mówi David Haigh, prezes i dyrektor generalny Brand Finance.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przeczytaj pełny raport Brand Finance Global 500 2024.

      źródło: Brand Finance, opracowanie: Agata Drynko

      PS Raport Brand Finance Global 500: Apple najbardziej wartościową marką na świecie