>> Sprawdź poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- W piątym odcinku #InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z Karolem Paciorkiem, twórcą internetowym, założycielem podcastu Imponderabilia. Jakie znaczenie mają współprace długofalowe? Czy influencer marketing „umiera”? >>> Sprawdź.
- Z okazji Walentynek poprosiliśmy osoby związane z marketingiem i kreacją o podanie tej reklamy, którą lubią najbardziej. Swoje ukochane reklamy wskazali: Krzysztof Bogacz, Katarzyna Jezierska, Jacek Karaś, Marta Marczak, Dorota Piekarska, Marcin Sienkowski, Mikołaj Stefański, Alina Sztoch oraz Zuzanna Śleszyńska. >>> Sprawdź.
- W cyklu #OdKulis o kampanii „Room for Everyone” marki Mastercard opowiadają: Małgorzata Tereszczenko – Managing Director McCANN XBC Poland, Anna Sokołowska – Account Supervisor oraz Bartosz Jeglejewski – Creative Director McCANN Poland. >>> Sprawdź.
- Zmiana zasad zwrotów towarów w Zarze i Zalando wywołała dyskusje wśród konsumentów (i nie tylko). Czy to początek nowego trendu? Opinią na ten temat podzielili się Wirginia Gruszczyńska-Buchta oraz Krzysztof Wieczorek. Stanowisko firmy Zalando przekazała także Diana Priechodska. >>> Sprawdź.
- Adam Chyliński pisze o nowej identyfikacji województwa łódzkiego. >>> Sprawdź.
- Mateusz Cukierski zagląda za kulisy powrotu do formy giganta ze stanu Oregon, czyli Nike. >>> Sprawdź drugą część felietonu.
- Bartłomiej Drążkiewicz podaje przykłady tego, jak dane ESG mogą zmienić twoje kampanie. Sprawdź możliwości wykorzystania odpowiedzialności społecznej w promocji marki. >>> Czytaj więcej.
- Wiktoria Wójcik opowiada o tym, jak było na konferencji AI Action Summit Paris 2025. >>> Sprawdź.
- Angelika Sobolewska pisze o Nowym Jorku, zdaniem autorki – stolicy marketingu z pixie dust. >>> Czytaj więcej.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Pani Basia z viralu Hotelu Elements wraz z Cancer Fighters łączą siły i namawiają do przekazania 1,5% podatku na rzecz fundacji. >>> Sprawdź.
- Sprawdź, co w centrum Nowego Sącza robił niedźwiedź i jak viralowa akcja „Pomoc to tylko Twoje widzimisię” Szlachetnego Biura udowodniła, że pomaganie jest równie łatwe, jak szerzenie fake’owych informacji. >>> Czytaj więcej.
- TikTok przedstawił The Discover List 2025, czyli światowe zestawienie 50 najbardziej wpływowych, angażujących i wartych obserwowania twórców z aplikacji. W tym roku, po raz pierwszy w historii, wśród wyróżnionych osób znalazł się również Polak – Adam Mirek. >>> Czytaj więcej.
- Ceneo prezentuje 20 ciekawostek z okazji swoich 20 urodzin. >>> Sprawdź.
- Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało nową wersję projektu Ustawy o systemach sztucznej inteligencji. Wprowadzone zmiany skupiają się głównie na uzupełnieniu składu organu nadzorującego rynek, modyfikacji zasad nadzoru oraz wprowadzeniu rozwiązań wspierających innowacje i testowanie nowych technologii. >>> Czytaj więcej.
- Wiceminister Zdrowia, Wojciech Konieczny, zaapelował o wprowadzenie zmian w prawie dotyczącym sprzedaży alkoholu. Chodzi m.in. o zakaz handlu na odległość czy sprzedaż w tzw. „wielosztukach”. >>> Czytaj więcej.
- Triumph wprowadza cyfrowe paszporty produktów. >>> Czytaj więcej.
- Z okazji Walentynek LEGO zaprezentowało kreatywne pomysły na zaręczyny z wykorzystaniem klocków. >>> Sprawdź.

- Knorr i Tinder ruszyły z kampanią #UnlockYourGreenFlag, w której pokazują, że wśród wielu „czerwonych flag” randkowania, jest jedna „zielona”, czyli gotowanie. >>> Sprawdź.
- W ramach kampanii „Language of Love” organizacja charytatywna NO MORE oraz agencja MullenLowe UK przygotowały serię kartek walentynkowych zawierających sygnał ostrzegawczy dla osób w związku przemocowym. >>> Sprawdź.

- Tinder włączył się w promocję filmu „Bridget Jones: szalejąc za facetem”, tworząc serię vlogów publikowanych na YouTubie, TikToku i Instagramie. >>> Sprawdź.
- Marka Apple TV+ stworzyła na LinkedInie profil firmy z serialu „Severance”. >>> Sprawdź.
- Obecność kobiet w sporcie i ich osiągnięcia wciąż bywają deprecjonowane przez społeczeństwo. Z tą nierównością postanowili walczyć twórcy magazynu „Sports reIllustrated” i Dove. >>> Sprawdź.

SAR: Badanie Płac i Stawek Godzinowych 2025 [RAPORT]
- Marka Nike zaprezentowała hymn „So Win”, w którym zwraca uwagę na to, że współczesne gwiazdy sportu, bez względu na prezentowany poziom i zapisywane na koncie sukcesy, nieustannie słyszą, jak powinny się zachowywać, czego nie mogą robić i kim nie mogą być. Czas to zmienić! – nawołuje Nike, prezentując słuchaczom hymn. >>> Posłuchaj.
- Klienci korzystający z samochodów marki Jeep skarżą się na reklamy pojawiające się na deskach rozdzielczych aut. >>> Sprawdź.

Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Unilever przedstawia: trend na miniposiłki. >>> Czytaj więcej.
- SHEIN i Temu odnotowały spadek sprzedaży po wprowadzeniu ceł na chiński import w USA. >>> Sprawdź.
- Unia Europejska zamierza przeznaczyć 200 mld euro na rozwój sztucznej inteligencji (AI). >>> Czytaj więcej.
Raporty
- Jak często Polacy korzystają z telefonów w nocy? Które aplikacje zyskują na popularności po zmroku? Sprawdź raport „Sen, seks i smartfony – o interakcjach z mediami w czasie, gdy wszyscy śpią” przygotowany w oparciu o dane pochodzące z panelu badawczego Gemius. Wnioski z analizy prezentowane były podczas Festiwalu Insightów i Innowacji INSUMMIT 2024 przez autora raportu, Mateusza Chariasza. >>> Czytaj więcej.

- Sprawdź raport Kondo & Partners Consulting „Fashion & Brands: Polska Perspektywa”, który pokazuje między innymi, że główne czynniki zakupowe, którymi kierują się Polacy to cena, jakość i trwałość ubrań. >>> Przeczytaj pozostałe wnioski.
Konkurs
- Jak zmieniają się trendy w wideo marketingu? Czym wygrywają największe platformy udostępniania treści wideo? Jak ewoluuje short social video? Odpowiedzi między innymi na to pytanie poznają uczestnicy konferencji IAB HowTo: Highway to Sound & Vision. >>> Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

#PolecajkiNM
Sprawdź 38. odcinek cyklu #PolecajkiNM. Tym razem wspominamy o:
- raporcie OOHlife.org na temat rynku reklamy outdoorowej w Polsce w 2024 roku,
- raporcie Bosch Tech Compass o stosunku Polaków do AI,
- kampaniach marketingowych, które zostały nagrodzone w konkursie IAB MIXX Awards 2024.