Upoluj bilet na IAB HowTo: Digital OOH [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Digital OOH [KONKURS]

W dobre ręce oddamy 2 bilety na wydarzenie. Sprawdź, jak i kiedy je upolować.

Sprawdzam

Zwierzęta domowe w oczach Polaków: członkowie rodziny czy kosztowne hobby [BADANIE]

Zwierzęta domowe w oczach Polaków: członkowie rodziny czy kosztowne hobby [BADANIE]
Aż 84% Polaków traktuje swoje zwierzęta jak członków rodziny – wynika z badania PAYBACK Opinion Poll. Raport pokazuje nie tylko, ile wydajemy na pupili, ale też jak wybieramy karmę, gdzie robimy zakupy i w jaki sposób angażujemy się w pomoc zwierzętom.
O autorze
1 min czytania 2025-10-03

Z okazji Światowego Dnia Zwierząt (4 października) PAYBACK Polska sprawdził, jak Polacy postrzegają swoich pupili i ile są w stanie wydać na ich utrzymanie. Wyniki badania PAYBACK Opinion Poll pokazują, że 84% właścicieli traktuje zwierzęta jak członków rodziny.

51% ankietowanych deklaruje posiadanie zwierząt domowych, a wśród tych, którzy ich jeszcze nie mają – 22% planuje to w przyszłości. Jednocześnie aż 46% badanych nie chce mieć zwierząt w ogóle.

Pies czy kot? A może rybki?

Badanie potwierdziło stereotyp, że Polacy to „psiarze” – 60% badanych opiekuje się psem, a 48% kotem. Podium zamykają rybki akwariowe (6%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jeśli chodzi o źródło pochodzenia pupila, odpowiedzi były mocno zróżnicowane – podobny odsetek pytanych wskazał hodowców, rodzinę i znajomych, jak i schroniska czy fundacje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rosnące wydatki na pupili

Ile wydajemy na nasze zwierzęta? Największa grupa właścicieli (34%) wydaje na zwierzę od 101 do 200 zł miesięcznie. 22% mieści się w przedziale 51–100 zł, a 20% – 201–300 zł. Aż 73% przyznaje, że wydaje więcej niż rok temu.

Jednocześnie Polacy szukają oszczędności – 55% na karmie, 43% na zabawkach, 41% na akcesoriach. Co ciekawe, aż 86% badanych twierdzi, że nie ogranicza wydatków na zwierzęta w ogóle.

Najczęściej karma kupowana jest online (53%), w supermarketach (23%) i dyskontach (21%). Internet prowadzi także w przypadku zakupu akcesoriów – wskazało go 42% ankietowanych.

Przy wyborze miejsca zakupu Polacy kierują się przede wszystkim:

  • ceną i promocjami (34%),
  • szerokim asortymentem (26%),
  • wygodą i specjalistycznym asortymentem (po 17%).

Na zakupach szukamy promocji

Aż 70% Polaków aktywnie szuka promocji przy zakupach dla pupili. Najczęściej dotyczą one karmy (77%), produktów higienicznych (27%) i akcesoriów (17%).

Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że 77% Polaków robiąc zakupy dla swoich zwierząt, korzysta z programów lojalnościowych.

Akcje charytatywne cieszą się dużą popularnością

Polacy nie tylko dbają o swoich pupili, ale też chętnie angażują się w akcje charytatywne. 55% badanych deklaruje gotowość pomocy, najczęściej poprzez zbiórki karmy i akcesoriów (60%) oraz pieniędzy (53%).

Raport PAYBACK pokazuje, że dla większości Polaków zwierzę to pełnoprawny członek rodziny. Wzrastające wydatki, popularność zakupów online i chęć korzystania z promocji wskazują na dynamicznie rozwijający się rynek produktów dla zwierząt.

Grafiki: badania PAYBACK Opinion Poll
Zdjęcie główne: Depositphotos

PS #OdKulis: „Niewidzialne psy”, czyli akcja Schroniska Na Paluchu, dzięki której czarne czworonogi wychodzą z cienia