Upoluj bilet na film lub konferencję [KONKURSY]

Upoluj bilet na film lub konferencję [KONKURSY]

Uwaga! Mamy do rozdania wejściówki na Masters & Robots 2025, IAB HowTo: Digital OOH i Festiwal Kamera Akcja. Sprawdź, jak i kiedy można je upolować.

Sprawdzam

#PolecajkiNM cz. 67: raport „The Future of Strategy 2025”, analiza sytuacji algorytmów Julii Wieniawy i garść biletów do rozdania

#PolecajkiNM cz. 67: raport „The Future of Strategy 2025”, analiza sytuacji algorytmów Julii Wieniawy i garść biletów do rozdania
W 67. odcinku cyklu #PolecajkiNM przeczytasz m.in. o raporcie NASK „Nastolatki”, dowiesz się, jak polskie pokolenie Alfa robi zakupy i zyskasz możliwość wygrania biletu na jedno z pięciu wydarzeń.
O autorze
3 min czytania 2025-10-10

#warte przeczytania

  • WARC przedstawia raport „The Future of Strategy 2025” dotyczący wyzwań stojących przed strategami w agencjach marketingowych. Czytaj więcej >>

  • Pokolenie Alfa (10–15 lat) wchodzi do świata zakupów online z energią i impulsem. Dla nich zakupy to nie analiza cen i recenzji, ale emocje, relacje i rekomendacje rówieśników. Raport Havas Media „Projekt Alfa. Jak polskie pokolenie Alfa robi zakupy?” pokazuje, że to młodzi konsumenci, którzy już dziś kształtują rynek, choć płatności wciąż trzymają w rękach dorośli. Czytaj więcej >>

  • Dla domów mediowych i agencji marketingowych niedawna historia z Julią Wieniawą działa jak alarm kontrolny – pokazuje, że tradycyjne zarządzanie wizerunkiem przestaje być skuteczne w epoce algorytmicznej dystrybucji treści. Czytaj więcej >>

  • Polscy nastolatkowie spędzają w internecie średnio 5 godzin dziennie, a pierwszy smartfon trafia w ich ręce już w wieku 9 lat. Raport NASK „Nastolatki” odsłania nie tylko skalę cyfrowej aktywności, ale też rosnące wyzwania związane z cyberprzemocą, sztuczną inteligencją i ryzykownymi treściami. Czytaj więcej >>

  • Studenci Uniwersytetu Wrocławskiego zbadali, jak Pokolenie Z radzi sobie z samotnością. Raport „Recepta na samotność” pokazuje, że młodzi płacą za relacje – od aplikacji randkowych po wydarzenia na żywo – ale stawiają granice monetyzacji bliskości. Czytaj więcej >>

  • Czy bezdzietnym żyje się łatwiej? Jak często słyszą pytanie „kiedy dzieci?” i czy rzeczywiście wolą imprezy, czy gry od rodzicielstwa? Instytut Badań Pollster w raporcie „Bezdzietni” obala stereotypy i pokazuje prawdziwe doświadczenia osób bezdzietnych w Polsce. Czytaj więcej >>

  • Ponad 60% mężczyzn w Polsce doświadczyło przemocy – najczęściej emocjonalnej. Mimo to większość nigdy nie szukała pomocy, a temat wciąż pozostaje społecznie niewidoczny – pokazuje raport „Przemoc wobec mężczyzn” Fundacji SEXEDPL i Uber Polska. Czytaj więcej >>

  • Obserwatorium Trendów dla Kultury opublikowało raport „Cele zrównoważonego rozwoju a turystyka kulturalna”, który odpowiada na pytanie, jak rozwijać turystykę w zgodzie ze środowiskiem i społeczeństwem. Czytaj więcej >>

#warte posłuchania

  • W podcaście „W algorytmach internetu” Marcina Grzeszczuka i Marka Gwoździa gościem jest Tomasz Serafin – CMO i członek zarządu Kodano. Tematem rozmowy są m.in.: rola AI w rozwoju brandu, znaczenie lojalności klientów i próba odpowiedzi na pytanie o to, jak Kodano buduje ekosystem.

  • Prowadząca podcast „DIGITALKS” Jowita Michalska rozmawia z Markiem Kowalkiewiczem, kierownikiem Katedry Gospodarki Cyfrowej na Queensland University of Technology w Brisbane, na temat tego, jak żyć i pracować w świecie algorytmów.

  • Tematem podcastu „O e-commerce z Ewą Wysocką” jest rynek cateringów dietetycznych od kuchni, a gościem – Paweł Wróbel, CEO w firmie Nice To Fit You. Poznaj specyfikę polskiego rynku cateringów dietetycznych i dowiedz się, dlaczego polecenia są w tym przypadku najważniejszym kanałem sprzedaży.

  • Twórcy podcastu „Kanał Strategiczny”, Wojtek Walczak i Tomek Domański, rozmawiają o tym, co sprawia, że nostalgia w marketingu sprzedaje. W audycji pojawiają się przykłady m.in. działań LEGO, Adidas i McDonald’s. To odcinek dla tych, którzy chcą się przekonać, że najlepsze emocje nigdy się nie starzeją.

  • Ten odcinek podcastu „E-commerce oczami praktyków” Piotra Szyszki i Michała Brosia jest poświęcony e-commerce w branży modowej. Gościnią odcinka jest Emilia Borowska z marki Mohito (Grupa LPP), która dzieli się ze słuchaczami kulisami działań jednej z najlepiej rozpoznawalnych marek odzieżowych w Polsce.

  • W „SEO Fridays Podcast” Dawida Medwediuka tematem odcinka jest pojawienie się Google AI Mode w Polsce. Swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami zaraz po premierze narzędzia dzieli się Tomek Rudzki, współtwórca ZipTie.dev.

  • W podcaście „Mamy na to slajd” Kuba Kwaczyński i Marta Ulman z agencji GoldenSubmarine rozmawiają z Karoliną Zagórską, Marketing Managerką Lotte Wedel o tym, jak wygląda portfolio tej doskonale znanej marki w praktyce. Dodatkowo odcinek został wzbogacony o suplement. Temat? Jak E.Wedel adresuje sezonowość w słodyczach.

  • Rola communication managera przypomina dyrygenta orkiestry, którego zadaniem jest harmonijne połączenie wielu instrumentów. O kulisach tej pracy, transformacji marki technologicznej w kierunku „Tech Lifestyle”, budowaniu społeczności z nanoinfluencerami oraz zarządzaniu agencjami opowiada Rami Khalife, Communications Manager Motoroli.

#warte udziału

PS #Polecajki cz. 66: Mapa Trendów 2025, OpenAI pokazuje, jak korzystamy z ChatGPT, tezy o klasowości