Anna Drozdowska (BSH): Stale wspieramy wszelkiego rodzaju inicjatywy, które inspirują do tworzenia i projektowania rozwiązań dla ludzkości

Anna Drozdowska (BSH): Stale wspieramy wszelkiego rodzaju inicjatywy, które inspirują do tworzenia i projektowania rozwiązań dla ludzkości
Na temat konkursu Future Living Award, zgłaszanych prac, a także innowacyjności rozmawiamy z Anną Drozdowską, Kierownikiem Sekcji Komunikacji Marek Dużego AGD, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.
O autorze
2 min czytania 2017-03-17

Skąd pomysł na Future Living Award?

W charakterze marki bardzo mocno zakorzenione są takie cechy jak innowacyjność i kreatywność. Stale wspieramy wszelkiego rodzaju inicjatywy, które inspirują do tworzenia i projektowania rozwiązań dla ludzkości. Dlatego też decyzja o ogłoszeniu konkursu Future Living Award, zrzeszającego architektów, designerów i miłośników innowacyjnych technologii, była oczywista.

Na czym polega konkurs? Jaki jest jego cel?

W obecnej edycji zadanie konkursowe brzmiało: Jak zmienią się nasze potrzeby na przestrzeni następnych 10 lat? Jednak wybór prac przez interdyscyplinarne jury, składające się z najwybitniejszych autorytetów to tylko część całego projektu – równie ważnym jego elementem jest uroczysta Gala, na której wręczamy nagrody, prezentujemy najnowsze trendy technologiczne i zapraszamy do świata przyszłości. Ma ona charakter inspirującej konferencji, z której każdy wychodzi bogatszy o interaktywne doświadczenia i wiedzę.

Czy marka Siemens prowadzi podobne inicjatywy na innych rynkach?

Cztery lata temu konkurs był przeprowadzony również na rynku niemieckim, jednak to właśnie jego polska odsłona odniosła wielki sukces, skupiając z roku na rok coraz większą rzeszę miłośników innowacji i nowoczesnego designu.

To już 4. edycja. Czy jest w jakiś sposób inna w stosunku do poprzednich?

Każdego roku staramy się wprowadzić nowy element do zadania konkursowego. Zaczęliśmy od kuchni przyszłości, teraz inspirujemy do zaprojektowania odpowiedzi na potrzeby ludzkości, o których nam się jeszcze nie śniło. Ponadto, po raz pierwszy również publiczność wybierze projekt, który głosami większości otrzyma nagrodę. Nowością w czwartej edycji konkursu jest także przyznanie Nagrody Organizatora.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ile prac trafiło w tym roku do jury?

W tym roku otrzymaliśmy ponad sto niezwykle profesjonalnych i dobrych jakościowo prac, na co szczególną uwagę zwrócili eksperci zasiadający w jury konkursu. Pełniąca funkcję przewodniczącej kapituły konkursu od pierwszej jego edycji – dr Krystyna Łuczak – Surówka, znana i ceniona krytyk wzornictwa, podkreśla za każdym razem poziom merytoryczny zgłaszanych prac i widoczne zaangażowanie ich autorów.

Czy prace zgłoszone w konkursie mają szanse na to, by zainspirować markę Siemens do konkretnych działań?

Marka Siemens jest zarządzana globalnie, jednak na całym świecie rozlokowane są ośrodki badawczo-rozwojowe, w których powstają koncepcje nowych urządzeń i rozwiązań technologicznych. Konkursowi Future Living Award i zgłaszanym do niego projektom przyglądają się inżynierowie pracujący dla marki Siemens, którzy śledząc jego rozwój, czerpią wiele inspiracji mogących realnie przyczynić się do opracowania konkretnych rozwiązań. Należy jednak pamiętać, iż jedną z najważniejszych cech konkursu jest jego interdyscyplinarny charakter, dzięki któremu proponowane przez autorów projektów koncepcje często wykraczają poza technologie związane ze sprzętem gospodarstwem domowego i kuchnią.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W jaki sposób konkurs był komunikowany?

Konkurs promujemy poprzez naszych partnerów medialnych, partnerów merytorycznych (w tym uczelnie), w mediach społecznościowych, a także wykorzystując komunikację wewnętrzną i PR. Szeroko zakrojone działania promujące konkurs sprawiają, iż z roku na rok cieszy się on coraz większą popularnością, czego efektem jest rosnąca liczba zgłoszeń prac konkursowych i wysoka frekwencja na uroczystej, finałowej Gali.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak rozumiana jest innowacyjność w marce Siemens?

Innowacyjność w marce Siemens to więcej niż typowe rozwiązania dla urządzeń gospodarstwa domowego. Nie tylko wyręczamy naszych konsumentów w ich codziennych obowiązkach, ale również dajemy szanse na odkrywanie siebie i pielęgnowanie swoich pasji. Ofertę AGD marki Siemens wyróżnia technologia iSensoric, która wykorzystuje sieć sensorów w sterowaniu niemal każdego urządzenia. To dzięki niej AGD marki Siemens wyróżnia się zaawansowanymi funkcjami, szybkością działania i nowoczesnym designem.

Jakich innowacji od marki możemy spodziewać się w najbliższym czasie?

W najbliższym czasie marka Siemens przedstawi rewolucyjne rozwiązanie, które wpisywać się będzie w znane miłośnikom technologii zjawisko Internet of Things. Już na Gali podsumowującej czwartą edycję konkursu Future Living Award będzie można poznać nasze najnowsze osiągnięcia.

Czy Future Living Award doczeka się kolejnej edycji? Jeśli tak, to kiedy możemy się jej spodziewać?

Jak co roku planujemy nową edycję – mamy już pomysły na nowe zadanie konkursowe, ale szczegóły ogłosimy po wakacjach.

 

O rozmówcy:

Anna Drozdowska
Kierownik Sekcji Komunikacji Marek Dużego AGD, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego