fot. depositphotos.com
Zobacz również
Aktualnie na LinkedIn obserwujemy coraz więcej treści ciekawych, eksperckich, angażujących – użytkownicy piszą posty, udostępniają ciekawe artykuły, nagrywają wideo, piszą dłuższe artykuły. Dlatego zapytaliśmy ekspertów o to, dla kogo jest LinkedIn, dlaczego warto prowadzić tam komunikację, kogo obserwować i skąd czerpać wiedzę.
>>>LinkedIn: strona firmowa i/czy profil osobisty? [opinie]
>>>LinkedIn: najciekawsze polskie strony firmowe [przegląd]
>>>LinkedIn: kogo marketerzy powinni obserwować na LinkedInie?
Łukasz Kosuniak
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Konsultant Marketingu B2B, autor książki „ABC Marketingu B2B”, prelegent konferencji na temat marketingu i sprzedaży w B2B. Specjalizuje się w marketingu B2B opartym o umiejętne korzystanie z danych oraz nowoczesne narzędzia marketing automation i social selling.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?
- Microsoft – przykład dobrego połączenia aktualności, ciekawej wiedzy i komunikacji produktowej. Przykład profilu firmy o bardzo szerokim portfolio produktowym, gdzie sporym wyzwaniem jest odpowiednia ekspozycja produktów, liderów, ekspertów. Microsoft niedawno nabył platformę LinkedIn i bardzo rozwija integrację swojej platformy CRM z narzędziami LinkedIn. Niedawno wprowadzili na rynek własny system marketing automation, który oceniam jako bardzo obiecujący – tym bardziej warto być na bieżąco;
- Hubspot – zamiast epatować reklamą produktu – dzielą się wiedzą. Jest to zresztą element całościowej strategii komunikacyjnej, gdzie content marketing jest jej najważniejszym elementem;
- Getresponse – przykład komunikacji opartej o treści edukacyjne. Zdecydowaną większość informacji stanowią posty odnoszące do edukacyjnych wpisów na blogu, webinarów i materiałów wideo z ekspertami dzielącymi się praktyczną wiedzą o cyfrowym marketingu i marketing automation;
- Profil Linkedin – ostatnio wiele się dzieje po stronie produktu – nowe funkcje są dodawane niemal co kilka dni. Dla każdego, kto poważnie traktuje obecność swojej marki na tej platformie obowiązkowy profil do śledzenia. Dodatkowo profile powiązane – Linkedin Marketing Solutions – dotyczy narzędzi Linkedin dla marketerów oraz Linkedin Sales Solutions – dotyczy narzędzi sprzedażowych – w tym Sales Navigator – sporo ciekawych materiałów i raportów o charakterze edukacyjnym.
Dagmara Pakulska
Trener, konsultant i publicysta w zakresie szeroko pojętego e-marketingu. Od 2010 roku w branży internetowej. Swoje doświadczenie czerpała w agencjach interaktywnych i EB-owych.
5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?
- Schneider Electric — ten profil zajął 2. miejsce w rankingu Top 10 Best LinkedIn Company Pages of 2017. Na szczególną uwagę zasługuje wyróżniająca się identyfikacja wizualna oraz skuteczne wykorzystanie hashtagów w codziennej komunikacji;
- Nike — Company Page tej marki służy głównie budowaniu wizerunku pracodawcy z wyboru i robi to bardzo dobrze! Zwłaszcza, że do tego celu wykorzystywane są nierzadko bardzo ciekawe materiały wideo;
- UNICEF — to wręcz wzorcowy profil NGO na LinkedIn. Informacje o perspektywach zatrudnienia (lub wolontariatu) mieszają się tutaj z contentem informującym o inicjatywach podejmowanych przez organizację. Znajdziemy tutaj też dwa typy treści wideo: bardzo ludzkie i amatorskie nakręcane przez pracowników firmy oraz te profesjonalne służące celom wizerunkowym;
- Social Media Today — choć brakuje tutaj ewidentnie cover photo, profil ten jest bogatym źródłem wiedzy o marketingu i social media, serwowanej w czasie rzeczywistym;
- ABB — wiecie, co fajnego robi ta firma? Dowiecie się tego z jej Company Page. Produkty i usługi marki przedstawione są głównie za pomocą ciekawych i pięknie nakręconych materiałów wideo. To wzór do naśladowania dla globalnych marek.
Marta Smyrska
Od 2000 roku pomaga firmom i ludziom w opowiadaniu ich historii. Prowadziła działania PR dla takich klientów jak: Carrefour Polska, Miasto Stołeczne Warszawa, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wawel SA. Specjalizuje się w komunikacji instytucjonalnej oraz B2B.
5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?
Śledzę strony tych firm, dla których kiedyś pracowałam, oraz twórców narzędzi i usług, z których korzystam na co dzień:
- L’Oréal;
- TBWA;
- Duarte;
- Mail Chimp;
- Slack.
Łukasz Dębski
Digital Marketing Consultant w Socjomania. Digital Marketing Trainer
5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych LinkedIn?
- Socialbakers — chyba nie trzeba przedstawiać tej firmy. Bardzo wiele ciekawych wiadomości i analiz ze świata social media;
- Service Design Network — źródło wiedzy na temat stanu, nowości i narzędzi ze świata Design Thinking. Socjomania współtworzy polski chapter SDN, zapraszamy do współudziału;
- Schneider Electric — bardzo dobrze contentowo i wizualnie prowadzona strona lidera sektora urządzeń elektrycznych. Pokazują jak wprowadzają do siebie oraz jak dokonywane przez nich zmiany digitalowe wpływają na otaczający nas świat;
- LinkedIn Marketing Solutions — centrum informacji na temat zmian i nowości w działaniu LinkedIn. Bardzo często udostępniam stąd ciekawe treści o tym serwisie;
- TechCrunch — popularny wśród wielu pasjonatów social media portal publikujące najnowsze, wartościowe informacje na temat mediów społecznościowych.