fot. depositphotos.com
 
                        
                                                        
Zobacz również
Aktualnie na LinkedIn obserwujemy coraz więcej treści ciekawych, eksperckich, angażujących – użytkownicy piszą posty, udostępniają ciekawe artykuły, nagrywają wideo, piszą dłuższe artykuły. Dlatego zapytaliśmy ekspertów o to, dla kogo jest LinkedIn, dlaczego warto prowadzić tam komunikację, kogo obserwować i skąd czerpać wiedzę.
>>>LinkedIn: strona firmowa i/czy profil osobisty? [opinie] 
>>>LinkedIn: najciekawsze polskie strony firmowe [przegląd]  
>>>LinkedIn: kogo marketerzy powinni obserwować na LinkedInie? 
                        
                                                    
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
Łukasz Kosuniak 
                        
                                                    
                    
Konsultant Marketingu B2B, autor książki „ABC Marketingu B2B”, prelegent konferencji na temat marketingu i sprzedaży w B2B. Specjalizuje się w marketingu B2B opartym o umiejętne korzystanie z danych oraz nowoczesne narzędzia marketing automation i social selling.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?
- Microsoft – przykład dobrego połączenia aktualności, ciekawej wiedzy i komunikacji produktowej. Przykład profilu firmy o bardzo szerokim portfolio produktowym, gdzie sporym wyzwaniem jest odpowiednia ekspozycja produktów, liderów, ekspertów. Microsoft niedawno nabył platformę LinkedIn i bardzo rozwija integrację swojej platformy CRM z narzędziami LinkedIn. Niedawno wprowadzili na rynek własny system marketing automation, który oceniam jako bardzo obiecujący – tym bardziej warto być na bieżąco;
 - Hubspot – zamiast epatować reklamą produktu – dzielą się wiedzą. Jest to zresztą element całościowej strategii komunikacyjnej, gdzie content marketing jest jej najważniejszym elementem;
 - Getresponse – przykład komunikacji opartej o treści edukacyjne. Zdecydowaną większość informacji stanowią posty odnoszące do edukacyjnych wpisów na blogu, webinarów i materiałów wideo z ekspertami dzielącymi się praktyczną wiedzą o cyfrowym marketingu i marketing automation;
 - Profil Linkedin – ostatnio wiele się dzieje po stronie produktu – nowe funkcje są dodawane niemal co kilka dni. Dla każdego, kto poważnie traktuje obecność swojej marki na tej platformie obowiązkowy profil do śledzenia. Dodatkowo profile powiązane – Linkedin Marketing Solutions – dotyczy narzędzi Linkedin dla marketerów oraz Linkedin Sales Solutions – dotyczy narzędzi sprzedażowych – w tym Sales Navigator – sporo ciekawych materiałów i raportów o charakterze edukacyjnym.
 
Dagmara Pakulska 
                        
                                                    
Trener, konsultant i publicysta w zakresie szeroko pojętego e-marketingu. Od 2010 roku w branży internetowej. Swoje doświadczenie czerpała w agencjach interaktywnych i EB-owych.
5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?
- Schneider Electric — ten profil zajął 2. miejsce w rankingu Top 10 Best LinkedIn Company Pages of 2017. Na szczególną uwagę zasługuje wyróżniająca się identyfikacja wizualna oraz skuteczne wykorzystanie hashtagów w codziennej komunikacji;
 - Nike — Company Page tej marki służy głównie budowaniu wizerunku pracodawcy z wyboru i robi to bardzo dobrze! Zwłaszcza, że do tego celu wykorzystywane są nierzadko bardzo ciekawe materiały wideo;
 - UNICEF — to wręcz wzorcowy profil NGO na LinkedIn. Informacje o perspektywach zatrudnienia (lub wolontariatu) mieszają się tutaj z contentem informującym o inicjatywach podejmowanych przez organizację. Znajdziemy tutaj też dwa typy treści wideo: bardzo ludzkie i amatorskie nakręcane przez pracowników firmy oraz te profesjonalne służące celom wizerunkowym;
 - Social Media Today — choć brakuje tutaj ewidentnie cover photo, profil ten jest bogatym źródłem wiedzy o marketingu i social media, serwowanej w czasie rzeczywistym;
 - ABB — wiecie, co fajnego robi ta firma? Dowiecie się tego z jej Company Page. Produkty i usługi marki przedstawione są głównie za pomocą ciekawych i pięknie nakręconych materiałów wideo. To wzór do naśladowania dla globalnych marek.
 
Marta Smyrska 
                        
                                                                                                                                
Od 2000 roku pomaga firmom i ludziom w opowiadaniu ich historii. Prowadziła działania PR dla takich klientów jak: Carrefour Polska, Miasto Stołeczne Warszawa, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wawel SA. Specjalizuje się w komunikacji instytucjonalnej oraz B2B.
5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?
Śledzę strony tych firm, dla których kiedyś pracowałam, oraz twórców narzędzi i usług, z których korzystam na co dzień:
- L’Oréal;
 - TBWA;
 - Duarte;
 - Mail Chimp;
 - Slack.
 
Łukasz Dębski 
                        
                                                                                                                                
Digital Marketing Consultant w Socjomania. Digital Marketing Trainer
5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych LinkedIn?
- Socialbakers — chyba nie trzeba przedstawiać tej firmy. Bardzo wiele ciekawych wiadomości i analiz ze świata social media;
 - Service Design Network — źródło wiedzy na temat stanu, nowości i narzędzi ze świata Design Thinking. Socjomania współtworzy polski chapter SDN, zapraszamy do współudziału;
 - Schneider Electric — bardzo dobrze contentowo i wizualnie prowadzona strona lidera sektora urządzeń elektrycznych. Pokazują jak wprowadzają do siebie oraz jak dokonywane przez nich zmiany digitalowe wpływają na otaczający nas świat;
 - LinkedIn Marketing Solutions — centrum informacji na temat zmian i nowości w działaniu LinkedIn. Bardzo często udostępniam stąd ciekawe treści o tym serwisie;
 - TechCrunch — popularny wśród wielu pasjonatów social media portal publikujące najnowsze, wartościowe informacje na temat mediów społecznościowych.