Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Chcesz wygrać bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Marketer Toolbox 2019 – zbiór nowych narzędzi i aplikacji dla każdego marketera

Marketer Toolbox 2019 – zbiór nowych narzędzi i aplikacji dla każdego marketera
Mnogość marketingowych narzędzi na rynku przypomina trochę klęskę urodzaju – rozwiązań jest tak wiele, że trudno zdecydować się na najlepsze, a marketerzy często wierni są narzędziom które nie są najbardziej wydajne, ale najbardziej znane.
O autorze
5 min czytania 2018-12-19

>>> Narzędziownia PR-owca (cz. 1)
>>> Narzędziownia PR-owca (cz. 2)
>>> Narzędziownia social media managera (cz. 1)
>>> Narzędziownia content managera
>>> Narzędziowna e-commerce managera

Nowy rok = nowy toolbox? Niekoniecznie. Warto jednak poznać narzędzia, które mogą wyraźnie wspomóc codzienne procesy, zautomatyzować część działań czy ułatwić tworzenie materiałów. Nie zastąpią one marketerów, ale mogą sprawić, że codzienne obowiązki staną się przyjemniejsze, a praca bardziej efektywna.

Jakich narzędzi używać w roku 2019?

Kontentino: dla planowania treści w mediach społecznościowych

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kontentino pozwala nie tylko na zaplanowanie publikacji w social mediach (i nie chodzi tu jedynie o posty na FB, ale nawet format Stories na Instagramie!), ale również na analitykę swoich działań oraz akceptowanie ich przez klientów w obrębie platformy. Ta funkcjonalność jest niezwykle istotna dla pracowników działów marketingu czy agencji, które często muszą czekać na popularny „approval” ze strony marek, które obsługują.

W Kontentino można także tworzyć formaty reklamowe niedostępne już z poziomu Facebooka: na przykład w pełni spersonalizowane link posty lub karuzele. Utworzenie albumów i checklist pozwala na pełną kontrolę nad procesem planowania i dystrybucji treści w mediach społecznościowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Biteable: Uzależnij się od robienia filmów

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Biteable pomaga w tworzeniu krótkich filmów w celach marketingowych. Narzędzie ułatwia tworzenie video i sprawia, że proces zachodzi szybciej i lepiej. Nie potrzebujesz supermocy, aby przygotować tu materiały: kreator działający na zasadzie „przeciągnij i upuść” jest intuicyjny nawet dla osób, które nigdy wcześniej nie tworzyły animacji. Narzędzie może się przydać nie tylko do krótkich zapowiedzi, zwiastunów i animacji, ale też do prostych explainer videos albo jako zamiennik dla prezentacji.

Crello: Canva z dużą ilością kofeiny

Crello to intuicyjne narzędzie do projektowania grafik do wykorzystania m.in. w mediach społecznościowych. Jedna z funkcji Crello pozwala na tworzenie ciekawego contentu w formie animowanych postów. Wykorzystanie ciekawych szablonów pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji, a to wszystko bez żadnych szczególnych kompetencji w zakresie projektowania graficznego i animacji. Wiele funkcjonalności w Crello jest dostępnych za darmo, jednak właśnie dla animacji warto rozważyć zakup wersji Premium.

Recast.Studio: Bye, Lumen5.

Wtyczka Chrome dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji pozwala tworzyć wideo na podstawie istniejącego contentu w kilka sekund. Program wybiera najważniejsze fragmenty z artykułu, dobiera do nich zdjęcia, filmy, muzykę i tworzy film. Metodą „drag and drop” możesz zmieniać wybrane elementy, modyfikować treść, dodawać content video. Recast.Studio pozwala w dużej mierze personalizować kreację, a to wszystko bez edytorskich umiejętności i w zaledwie kilka chwil. Takie filmy to świetny pomysł na dystrybucję contentu w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy.

Easil: Co. Za. Wybór.

Easil delikatnie przypomina młodszą siostrę Canvy, jednak to zupełnie nowa odsłona graficznego kreatora. Można tworzyć grafiki w krótkim czasie i wyglądają tak samo profesjonalnie jak z Photoshopa. Jeżeli chcesz tworzyć najlepsze GIFy albo wspaniałe szablony Instagram Stories dla Twojej kampanii, nie musisz szukać dalej. To, co naprawdę ją wyróżnia od innych dostępnych narzędzi jest różnorodność szablonów, które pozwalają na tworzenie pełnych historii.

StoryArt: Unfold nie jest jedyną aplikacją!

Narzędzie to pozwala tworzyć treści dla formatu Stories. StoryArt posiada zakres bardzo estetycznych szablonów dla tej formy. Niektóre funkcje są płatne, ale darmowy wybór wystarczy na początek. Możesz również zaprojektować w nim główną okładkę na wyróżnione relacje – tzw. Highlights.

Nozbe: Zaplanuj swój dzień, pracę i życie, jeśli chcesz.

Nozbe ułatwia planowanie codziennych zadań i śledzi ich wykonanie. Oferuje doskonałe funkcjonalności dla celów osobistych, jak i list „to do”, ale także do zarządzania organizacją – może zdziałać cuda dla Twojego zespołu!

Hey.space: Gdyby Asana i Slack mieli dziecko.

Hey.space łączy zastosowanie Asany i Slacka, więc pozwala na komunikację w obrębie zespołu, omawianie pomysłów i delegowanie zadań, jak również komentowanie i obserwowanie postępów w jednym miejscu. Paru osobom można wyznaczyć jedno zadanie i utworzyć „space”, który funkcjonalnością odpowiada kanałowi na Slacku. Największym minusem Hey.space jest brak aplikacji mobilnej.

PushPushGo: Powiadomienie web push =/= pop up

PushPushGo wysyła automatyczne powiadomienia web push i tworzy stargetowane kampanie na podstawie zachowań i zainteresowań użytkowników. Tym sposobem możesz zwiększyć ruch na Twojej stronie i świadomość marki, ale też dystrybuować content lub informować o specjalnych ofertach. Jest to świetne rozwiązanie dla sklepów e-commerce, które szukają pomysłów marketingowych na zwiększenie sprzedaży.

Brand24: Social media monitoring – profesjonalnie.

„Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz?” To powiedzenie nie nawiązuje do obecności Twojej marki online i lepiej miej oko na swoją reputację! Narzędzie do monitoringu internetu pozwala na konfigurację wielu projektów, otrzymywanie powiadomień o wzmiankach słów kluczowych i monitorowanie wyników w czasie rzeczywistym. Dzięki social listeningowi masz możliwość reagowania na potencjalne sytuacje kryzysowe i pozytywne opinie, które publikują użytkownicy w sieci.

Grytics: Grupuj… grupy.

Wraz ze wzrastającym znaczeniem grup na Facebooku dla marek, ważne jest to, aby śledzić swoje działania i mierzyć wyniki dla rozwoju grupy. Grytics dostarcza świetne dane do analizy i optymalizacji, można również używać tego narzędzia do zarządzania i moderowania swoich grup z poziomu aplikacji. 

Likealyzer by Meltwater: Zwiększ swoją social power z AI.

Likealyzer jest darmowym social media doradcą, który pomaga zwiększyć wydajność. Poprzez analizę ponad 70 miar, Likealyzer zapewnia statystyki dla ulepszenia zadań i mierzenia Twoich działań, porównuje także wyniki z konkurencją.

Kaboompics: Piękne zdjęcia, które nie kosztują fortuny.

Nie znajdziesz tu śmiesznych, przerażających i nieco sztucznych zdjęć stockowych. W Kaboompics można ściągać artystyczne, eteryczne zdjęcia o wysokiej jakości, zasoby tego banku zdjęć są regularnie aktualizowane. Na pierwszy rzut oka widać, że osoba stojąca za Kaboompics jest pasjonatem swojej pracy. 

Landingi: Landing page w najlepszym wydaniu.

„Czy w ogóle potrzebuję landing page’a?” – niektórzy z Was mogą zapytać. Dobrze jest stworzyć kilka dla Twojej kampanii, przy okazji uruchomienia specjalnych ofert, ale też jako zastępstwo dla strony nad którą obecnie pracujesz. Landingi pozwalają na szybkie i łatwe zbudowanie estetycznej i funkcjonalnej strony, co ważne, bez umiejętności programowania. Intuicyjny kreator „drag and drop” i mnóstwo szablonów pomogą zrealizować niemal każdy pomysł.

Supermonitoring: Pożegnaj błędy.

Supermonitoring pomaga w monitorowaniu stron i aplikacji. Czas przestoju i porażki mogą Cię wiele kosztować: spadek sprzedaży, zirytowani klienci i pogorszenie reputacji. Z tym narzędziem masz możliwość sprawdzenia, czy strona działa prawidłowo i otrzymywać powiadomienia, jeśli jest inaczej. 

Oodls: Używaj legalnie zdjęć z Instagrama.

Nie brzmi to wspaniale? W Oodls można przeglądać i kupować zdjęcia z kont na Instagramie w celach reklamowych. Jak to działa? Oodls płaci użytkownikom Instagrama, którzy udostępniają i monetyzują swój content. Jeśli szukasz oryginalnych i naturalnych zdjęć dla swojej kampanii, Oodls może być dobrym wyborem.

Snapr: Zdecentralizowana kreacja contentu dla marek.

Snapr wypełnia lukę między markami a twórcami poprzez umożliwianie użytkownikom tworzenie contentu dla ich ukochanych marek – bez potrzeby posiadania tysięcy obserwatorów. Marki udostępniają briefy dotyczące swojego contentu na Snapr, a zespół zajmuje się weryfikacją i dopasowaniem, zapewniając, że tylko najbardziej odpowiedni twórcy będę mogli tworzyć content dla Twojej marki. Wszystkie generowane zasoby są dla Twojego użytku i do udostępniania na platformach społecznościowych. Autentyczne i wyjątkowe!

Primer: krótkie lekcje marketingowe w Twoim telefonie.

Primer jest aplikacją od Google, która dostarcza wartościowy content. Można wybierać spośród setek lekcji, które zajmują nie dłużej niż 5 minut. Lekcje są interaktywne i tworzone przez profesjonalistów, aplikacja jest przyjazna dla użytkownika i DARMOWA! Czas na rozwój!

Paste: Google Slides powinno się bać.

Paste jest rozwiązaniem twórców WeTransfer, które pozwala tworzyć prezentacje, oferty albo cokolwiek… co nazwałbyś slajdami. Ta aplikacja webowa i mobilna pomaga w przekształcaniu czegokolwiek w slajdy. Jeżeli masz dość Prezi albo szablonów Google Slides, to narzędzie jest dla Ciebie. Darmowa wersja wystarczy na podstawowe projekty.

Tap.bio: Jak najlepiej wykorzystaj Insta bio.

Jeden link w bio na Instagramie to problem dla wielu marek. Jak to rozwiązać? Z aplikacjami jak tap.bio, możesz zbudować mini stronę z wieloma elementami (zdjęciami, napisami, buttonami). Dzięki temu pod jednym linkiem ukryjesz znacznie więcej informacji!

 

 

Kinga Odziemek
owner & creative manager w Brainy Bees 

Doświadczenie zdobywała w pracy z agencjami i klientami w ponad 10 krajach. Od ponad 5 lat prowadzi globalne działania w zakresie social media i content marketingu, głównie dla marek z sektora B2B i SaaS. Regularnie publikuje dla We Are Social Media – jednego z największych światowych portali poświęconych digital marketingowi.