>>> Czego życzysz branży marketingowej na 2019 rok?
>>> Marki na przełomie 2018/2019: eurobank
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Lidl
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Avon
>>> Marki na przełomie 2018/2019: OLX
>>> Marki na przełomie 2018/2019: Semilac
>>> Marketing w branży sportowej na przełomie 2018/2019
>>> Marketing w branży marek luksusowych na przełomie 2018/2019
O roku 2018 dla Banku BGŻ BNP Paribas opowiada Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Marketingu i Komunikacji, Bank BGŻ BNP Paribas.
Zobacz również
Największy sukces Banku BGŻ BNP Paribas w 2018 roku
Kampania „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”. To nowe podejście do komunikacji, której celem było wywołanie szerokiej dyskusji na temat roli kobiet w życiu społecznym i zawodowym. Przez poruszenie tak ważnego tematu wychodzimy poza schemat działań komunikacyjnych instytucji finansowych, gdzie zazwyczaj głównym celem kampanii jest przedstawienie produktu. Poza tym, musimy mieć świadomość, że ludzie nie kupują produktów bankowych tylko są to narzędzia, dzięki którym realizują swoje plany i marzenia, cele, siebie.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2018 roku
Sprawić, żeby marka BGŻ BNP Paribas została zauważona przez klientów i rozpocząć konsekwentne budowanie pozycjonowania marki jako „Banku zmieniającego się świata”.
Trzy najciekawsze akcje w 2018 roku
1. „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. Otwarcie oddziału w dawnym „Sezamie” i cykl aktywności kulturalnych pod hasłem „Today at BGŻ BNP Paribas” w oddziałach nowego formatu.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Wyniki sprzedażowe podczas kampanii „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach?”.
Mierniki efektywności działań marketingowych
Mierzymy zarówno na poziomie wyników biznesowych oraz świadomości i wizerunku marki BGŻ BNP Paribas.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2018 roku
Online oraz niezmiennie TV.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
Online i social media z dużym naciskiem na tworzenie treści, które ludzie chcą oglądać, czytać i „sharować” (przykład „Pomaganie jest fajne” ponad 4 mln obejrzeń w tydzień).
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Angażujący content, customer centrics, budowanie ekosystemu dla klienta (API, platforma), wellbeing & eco.
Budżet na działania digitalowe
Planujemy zwiększyć budżet na działania digital, szczególnie takie, które będą budować zaangażowanie użytkowników.
Kto odpowiada za działania marketingowe i digitalowe?
Publicis, Havas, Sales&More.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Myślę, że jest mało odwagi po stronie klientów do robienia rzeczy dużych i wychodzenia poza strefę komfortu. Według mnie papierkiem lakmusowym kondycji naszej branży są nagrody Cannes Lions. A z tym dobrze nie jest… dostajemy nagrody jedynie za kampanie społeczne lub wcale.
Trzy najważniejsze cele i plany na 2019 rok
Nie chciałbym zdradzać niespodzianek, które planujemy. Ale mogę zapewnić, że będzie się działo. Na pewno odpowiemy na pytanie „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach?” ;). #StayTuned.