Produkty pierwszej potrzeby, w szczególności pieczywo i produkty chłodzone, głównie sery, wędliny, jogurty i dania gotowe, trafiają do podopiecznych lokalnych oddziałów Caritas w Poznaniu, Katowicach, Gdańsku i w Warszawie, w których to regionach Żabka posiada swoje Centra Logistyczne. Z magazynu zlokalizowanego w Plewiskach pod Poznaniem przedstawiciele Caritasu odbierają żywność każdego dnia, z pozostałych regionów raz w tygodniu. Łącznie w 2018 roku przekazanych zostało na rzecz placówek Caritas 183,5 ton żywności.
– Wsparcie dla potrzebujących wpisało się już na stałe w nasze działania realizowane w ramach odpowiedzialnego biznesu. Nie jesteśmy obojętni na los tych, którzy zmagają się z różnego rodzaju problemami czy żyją na skraju ubóstwa, a wiemy, że poprzez Caritas pełnowartościowa żywność przekazywana jest właśnie do nich – zaznacza Biuro Prasowe Żabka Polska.
Zobacz również
Z oddziałów Caritas żywność trafia z kolei do społeczności lokalnej poprzez różne placówki, w tym jadłodajnie, świetlice socjoterapeutyczne, schroniska dla bezdomnych. Produkty od Żabki wykorzystywane są zatem do przygotowania ciepłych posiłków dla osób starszych czy bezdomnych. Żywność przekazywana jest jednak również bezpośrednio osobom indywidualnym i rodzinom w formie paczek żywnościowych.
– Każda pomoc dla biednych, bezdomnych, schorowanych czy starszych jest na wagę złota. Myślenie nie tylko o sobie, ale i tych, którym wiele w życiu brakuje, nawet tak podstawowych i niezbędnych do życia rzeczy jak żywność, powinno przyświecać nam wszystkim. To zatem szczególnie ważne, że duże firmy, takie jak Żabka pomagają nam już od lat walczyć z głodem i biedą w polskim społeczeństwie – podkreśla Maria Kardaś z Caritas Archidiecezji Poznańskiej. Żabka współpracuje z Caritas od 2015 roku.
Działania Żabki to również odpowiedź na ważny ogólnoświatowy problem ekonomiczny, etyczny i środowiskowy, jakim jest marnowanie jedzenia. Wiąże się on ze stratami żywności, które wytwarzane są przez handel i produkcję, ale przede wszystkim gospodarstwa domowe.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Nasze działania w tym obszarze są wielowymiarowe. Z jednej strony współpracujemy z Caritas i Federacją Polskich Banków Żywności czy projektujemy małe gramatury produktów w ramach zapobiegania strat na poziomie handlu, z drugiej prowadzimy działalność edukacyjną w zakresie niemarnowania żywności – podkreśla Joanna Kasowska, kierownik kontroli jakości w Żabka Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Żabka w ramach współpracy z AiFi połączy nowoczesną technologię sensor fusion oraz sztuczną inteligencję, aby umożliwić klientom zupełnie nowe doświadczenie zakupowe. Celem współpracy jest stworzenie konceptu sklepu convenience umożliwiającego zakupy z pominięciem kas.
PS2
Tesco Polska wprowadziło aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Firma tym samym kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszanie skali marnowania.
PS3
16 października 2018 roku ruszyła kampania „Marnując żywność, marnujesz planetę” Banków Żywności. Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na skutki ekologiczne marnowania żywności, której w samej Polsce marnuje się tyle, ile wystarczyłoby do nakarmienia wszystkich mieszkańców Warszawy przez 10 lat.
PS4
„Kupuj samotne banany!” to kolejna akcja Banków Żywności, której celem jest zwrócenie uwagi na problem marnowania żywności, zwłaszcza tej samotnej czy nieidealnej, jak w przypadku jednego banana.