MSWiA jest inicjatorem kampanii „Narkotyki i dopalacze zabijają”, która jest skierowana głównie do młodych ludzi. By przekaz akcji faktycznie do nich trafił, resort postanowił zorganizować konkurs na memy internetowe oraz animacje GIF, zwracające uwagę na niebezpieczeństwa używania narkotyków i dopalaczy. Owe grafiki staną się wówczas częścią kampanii.
Co ciekawe, mimo że MSWiA ewidentnie stawia na nowoczesne środki przekazu, prosi o przysyłanie prac konkursowych na płytach CD.
Zobacz również
Projekty memów oraz gifów można wysyłać jeszcze tylko do 6 czerwca. W obydwu kategoriach wyłonione zostaną po trzy najlepsze prace, za które resort przyzna nagrody takie jak miniwieża, tablet oraz hulajnoga.
Pełny regulamin oraz oświadczenie konkursowe znajduje się na stronie.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W Poznaniu ruszyła kolejna edycja kampanii „Dopalacze to nie bajka”. W jej ramach nad Wartą pojawią się streetworkerzy, którzy będą uświadamiać młodym ludziom, jakie istnieją zagrożenia związane ze środkami psychoaktywnymi, natomiast na przystankach w całym mieście będzie można zobaczyć ostrzegawcze plakaty z hasłami nawiązującymi do dziecięcych wyliczanek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Kojarzycie słynny mem z chłopakiem, który idąc za rękę z dziewczyną, odwracał się za drugą, mijającą ich kobietą? W marcu br. para z tej zabawnej grafiki znalazła się na banerach promujących nową politykę prorodzinną na Węgrzech.
PS3
W reklamie firmy Otto András Arató popularny „Dziwny Pan ze stocka” gra Harolda, postać opartą na serii zdjęć stockowych stworzonych kilka lat temu, na których wygląda, jakby się uśmiechał ukrywając swój ból.
PS4
Gif, który przyszedł na świat w 1987 r. za sprawą programisty Steve’a Wilhite’a, przestał już być tylko krótką animacją mającą bawić widza. To wciąż jeden z najpopularniejszych formatów w sieci, ale jego potencjał coraz bardziej widoczny jest w marketingu.