Przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie, Grunwaldzkiej w Gdańsku i Dominikańskiej we Wrocławiu pojawiły się graficzne reklamy Spotify zaprojektowane przez polską ilustratorkę Beatę Śliwińską Barrakuz. Wielkoformatowe ilustracje prezentują ofertę platformy skierowaną do studentów – w cenie 99 groszy mogą oni uzyskać 3-miesięczny dostęp do Spotify Premium.
Oprócz ciekawego projektu graficznego, uwagę przyciąga również sam tekst – charakterystyczne rozbicie słowa, które ma odwoływać się dokładnie do tego, czego można się pozbyć korzystając z oferty premium – przerw w muzyce.
Zobacz również
– SPOTIFY x BARRAKUZ Designs to kampania, która miała dla mnie bardzo osobisty wymiar. Im więcej pracuję nad czymś, co jest moje, co jest osobiste, tym lepsze są efekty. Nie mam żadnych bezpośrednich inspiracji. Poszukuję najlepszego odzwierciedlenia dla zestawionych ze sobą kształtów, obiektów, cieni. Czegoś, co zaskoczy odbiorców w kontakcie z finalną kreacją. Starałam się wyrazić wszystkie moje myśli w 6 krokach kreatywnego uczenia się przy muzyce. Zawsze słucham muzyki podczas pracy i nauki, nawet teraz! Cała kreacja została zbudowana wokół elementów kolażu w 3D, które pokazują stany umysłu, niekoniecznie bezpośrednio, raczej figuratywnie. To magia w sztuce! Ilustracje zostały zaprojektowane z wykorzystaniem wysokiej jakości zdjęć i skrawków, ale wszystko powstało w technice cyfrowej. W projektowaniu dążę do dwóch rzeczy: nieograniczonej wyobraźni i prostoty – dobry design powstaje z połączenia właśnie tych dwóch cech. Kampania zyskuje na atrakcyjności dzięki mojemu stylowi w 3D. Zawsze staram się, by kreacje były wielowymiarowe, były pełne kształtów. To jest prawdziwa kreacja! – komentuje Beata Śliwińska Barrakuz.
Za strategię, koncept kreatywny, realizację kampanii oraz współpracę z influencerami odpowiada agencja VMLY&R Poland. Kampanię w digitalu i OOH zaplanował dom mediowy Universal McCann.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Czego potrzebują studenci? Nutelli! Spotify dla studentów przekonuje do subskrypcji opcji premium, oferując przy okazji niezbędne każdemu studentowi rzeczy, np. kilogramowy słój Nutelli.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W styczniu br. polska artystka Barrakuz zaprojektowała kampanię dla marki Reserved, stworzoną z myślą o walentynkach. W projektach zostały użyte ręcznie wykonywane laurki miłosne z końca XIX w oraz elementy paryskich rzeźb.
PS3
Barrakuz zaprojektowała też wystrój sklepu Sizeer w CH Posnania – w salonie pojawiły się charakterystyczne dla artystki kolaże, tym razem ze zdjęciami obuwia wybranych marek.
PS4
We wrześniu 2018 roku Natalia Rak i Beata Śliwińska Barrakuz zaprojektowały swoje własne kolekcje ubrań dla marki Medicine. W ramach ich promocji artystki stworzyły barwne murale w Krakowie i Warszawie.