Nike wprowadził manekiny plus size w swoim flagowym sklepie w Londynie

Nike wprowadził manekiny plus size w swoim flagowym sklepie w Londynie
W londyńskim sklepie marki Nike pojawiły się manekiny w rozmiarze plus size oraz przedstawiające osoby niepełnosprawne. W ten sposób firma chce celebrować różnorodność w sporcie.
O autorze
1 min czytania 2019-06-10

Od jakiegoś czasu możemy zauważyć, że coraz więcej marek odzieżowych stawia na różnorodność. W sklepach częściej możemy znaleźć ubrania w dużych rozmiarach, bądź ze specjalnymi udogodnieniami np. dla osób niepełnosprawnych. Wszystko po to, by żadna osoba nie czuła się wykluczona.

Teraz o krok dalej poszła marka Nike, która w swoim flagowym butiku w Londynie wprowadziła manekiny plus size. Co więcej, jak podaje CNN w sklepie znalazły się również manekiny, które przedstawiają osoby niepełnosprawne. Wszystko po to, by „celebrować różnorodność w sporcie i poczucie przynależności do niego”.

Nike w 2017 roku wprowadził do swojej oferty ubrania w powiększonym rozmiarze – od XL do 3XL. Marka nawiązała również współpracę z influencerkami i modelkami plus-size, które wystąpiły w kampanii mającej na celu przełamanie stereotypów dotyczących rozmiarówki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Manekiny w większym rozmiarze mają zostać wprowadzone również w innych butikach marki w niedalekiej przyszłości.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W najnowszym spocie marki Nike „Dream Further”, stworzonym w ramach tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej kobiet, brand ponownie zachęca płeć żeńską do realizowania swoich marzeń i przełamywania stereotypów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Marks & Spencer wypuścił kolekcję odzieży na jesień-zimę 2018/2019 zaprojektowaną dla niepełnosprawnych dzieci.

PS3

Zapomnijcie o nieskazitelnie wyglądających modelkach w reklamach bielizny. Teraz jest czas na nurt #BodyPositive, czego przykładem jest kampania #AerieREAL, marki Aerie. Na zdjęciach możemy zobaczyć m.in. uśmiechniętą dziewczynę na wózku inwalidzkim, plus size i z widocznymi bliznami.

PS4

Firma kosmetyczna Benefit do swojej najnowszej kampanii zatrudniła Kate Grant, modelkę z zespołem Downa. To kolejny przykład świetnej akcji stworzonej w duchu nurtu body positive.