Tesco już od jakiegoś czasu kładzie duży nacisk na walkę z marnowaniem żywności. Pod koniec października 2018 roku firma wprowadziła aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Teraz sieć rusza z programem, który przyczyni się do zmniejszenia skali marnowania artykułów spożywczych i jednocześnie wpłynie na poprawę jakości życia zwierząt.
W ramach inicjatywy „Duża pomoc dla małych przyjaciół” Tesco przekazuje niesprzedaną, lecz nadającą się do spożycia żywność, taką jak np. owoce, warzywa czy mięso, organizacjom zajmującym się zwierzętami. Warunki są dwa – instytucja, która chce wziąć udział w programie musi mieć formę prawną i posiadać zaświadczenie od powiatowego lekarza weterynarii potwierdzające, że zwierzęta są pod jego stałą opieką.
Zobacz również
Co istotne, udział w inicjatywie „Duża pomoc dla małych przyjaciół” jest całkowicie bezpłatny, organizacja musi jedynie zadbać o przetransportowanie żywności.
PS
Po raz trzeci Tesco opublikowało raport o marnowaniu żywności i przekazywaniu nadwyżek produktów. Wyniki są pozytywne: przez 2 lata skala marnowania w sklepach spadła o 41%, a jednocześnie w ciągu minionego roku sieć handlowa przekazała 3 411 ton żywności.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na początku czerwca br. zakończył się proces zamiany jednorazowych naczyń na te wielorazowego użytku we wszystkich restauracjach samoobsługowych Bistro zlokalizowanych w sklepach Tesco. Od teraz klienci Bistro mogą korzystać z oferty restauracji bez obawy o nadmierną produkcję odpadów.