Nowe opakowanie batona YES! zostało stworzone dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii szybkiego owijania, które do tej pory odbywało się tylko przy użyciu folii i laminatów z tworzyw sztucznych. Teraz natomiast rozwiązanie to może być wykorzystywane również do tych papierowych opakowań produkowanych na przemysłową skalę, gwarantując przy tym zachowanie jakości i świeżości produktu.
Jak informuje Nestlé, materiał stosowany do produkcji opakowania batona YES! pochodzi ze źródeł zrównoważonych, certyfikowanych przez Forest Stewardship Council (FSC) i Program for the Endorsement of Forest Certification. Po zużyciu może zostać ono poddane recyklingowi.
Zobacz również
– Konsumenci wybierając przekąski, szukają bardziej naturalnych i zrównoważonych opcji, zarówno pod względem składników, jak i opakowań. Nasze batony YES! wyprodukowane są ze składników prezentujących różnorodność natury. Teraz oferujemy te przekąski w papierowym opakowaniu, które jest łatwe do przetworzenia, co przyczynia się do ograniczania ilości odpadów plastikowych – powiedział Patrice Bula, szef strategii, marketingu i sprzedaży, Nestlé S.A.
Nestlé ogłosiło, że do 2025 roku wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingu lub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Z kolei już w od lutego br. firma rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Podobną deklarację złożyły marki koncernu Beiersdorf, takie jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.
PS3
Żywiec Zdrój podczas szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach (COP24) ogłosił zobowiązanie, że już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzi na rynek, zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Firma jednocześnie będzie też pracować nad rozwiązaniami alternatywnymi dla plastikowych opakowań.
PS4
Zalando przeprowadza całkowitą wymianę toreb dla produktów kosmetycznych z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie. Firma zapowiada również przestawienie się na materiały w 100% zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju do 2020 roku.
PS5
Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W marcu br. w ofercie sieci pojawiły się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci będą mogli zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.