zdjęcie: depositphotos.com
W kwietniu 2018 roku Nestlé podjęło globalne zobowiązanie, że do 2025 roku wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingu lub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Do tego samego roku butelki, zakrętki słoików, puszki, tacki, folia termokurczliwa wykorzystywana do ich produkcji, a nawet warstwa PET w laminatach opakowań mają zawierać przynajmniej od 25% do 50% materiałów pochodzących z recyklingu.
Zobacz również
Jak zapowiedziała firma, między rokiem 2020 a 2025 Nestlé wycofa nienadające się do recyklingu materiały opakowaniowe z tworzyw sztucznych lub takie, których recykling jest wyjątkowo trudny. Dotyczy to wszystkich produktów firmy na całym świecie. Wprowadzi natomiast do swojego globalnego portfolio alternatywne materiały opakowaniowe, nad którymi pracuje Instytutu Badań Nad Opakowaniami, utworzony przez firmę w grudniu 2018 roku.
Co istotne, już od lutego 2019 roku Nestlé rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier. Z kolei w pierwszym kwartale 2019 r. firma zacznie także wprowadzać opakowania papierowe dla marki NESQUIK, a w drugiej połowie bieżącego roku dla batonika YES! Także SMARTIES rozpoczną w tym roku wprowadzanie opakowań wolnych od tworzyw sztucznych. W 2020 r. marka MILO wprowadzi worki papierowe.
Nestlé podjęło też współpracę z PureCycle Technologies. To firma wprowadzająca na rynek przełomowe technologie recyklingu. Dzięki nim można usuwać barwę, zapach i zanieczyszczenia z plastikowych wsadów, aby móc przekształcić je w żywicę pierwotną.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wraz z innymi producentami wody, Nestlé zobowiązało się – w ramach Europejskiej Federacji Wód Butelkowanych (EFBW), aby do 2025 r. w Unii Europejskiej zbieranych było 90% wszystkich butelek PET, a co najmniej 25% odzyskanego tworzywa wykorzystywano do produkcji nowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poza powyższymi zobowiązaniami Nestlé chce także – w dłuższej perspektywie czasowej, przyczynić się do powstrzymania przenikania plastiku do środowiska. Pomoże to uniknąć dalszego gromadzenia się tworzyw sztucznych w przyrodzie.
PS
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych.
PS2
Żywiec Zdrój podczas szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach (COP24) ogłosił zobowiązanie, że już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzi na rynek zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Firma jednocześnie będzie też pracować nad rozwiązaniami alternatywnymi dla plastikowych opakowań.
PS3
Thornton’s Budgens jest jednym z pierwszych supermarketów na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku. Wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.
PS4
Brytyjski oddział Lidla rezygnuje z używania opakowań z czarnego plastiku w całym asortymencie owoców i warzyw, co pozwoli zaoszczędzić około 50 ton odpadów z czarnego tworzywa sztucznego rocznie.
PS5
E.Leclerc zadeklarował wycofanie ze sprzedaży do 2020 roku jednorazowych artykułów plastikowych marki własnej.
PS6
Coraz więcej firm angażuje się w ochronę środowiska i decyduje na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyclingu. Największe światowe marki dążą do ograniczenia wytwarzania plastiku i poliestru poprzez szereg podejmowanych działań. O ciekawych przykładach takich działań możecie przeczytać w materiale 5 światowych marek, które rozpoczęły ekologiczną rewolucję.
PS7
Brytyjska sieć supermarketów Iceland umieściła w swoich sklepach specjalne automaty do recyklingu plastiku – każdy klient, który wrzuci tam dowolną ilość plastikowych butelek lub opakowań, otrzyma voucher na zakupy.