Netto stawia na ekologię i wycofuje plastikowe patyczki higieniczne

Netto stawia na ekologię i wycofuje plastikowe patyczki higieniczne
Netto dołącza do innych popularnych sieci spożywczych, które wprowadzają rozwiązania, mające na celu ograniczenie zużycia plastiku – marka wycofuje ze swoich sklepów plastikowe patyczki higieniczne i wprowadza te wykonane z bambusa.
O autorze
1 min czytania 2019-09-06

Już w 2021 roku wejdzie w życie dyrektywa Parlamentu Europejskiego, na mocy której obowiązywać będzie zakaz sprzedaży plastikowych jednorazówek, takich jak m.in. sztućce, talerzyki, słomki do napojów czy też patyczki do uszu. W związku z tym wiele popularnych sieci spożywczych już teraz wprowadza do swoich sklepów rozwiązania, które ograniczą wykorzystanie plastiku. 

Przykładem tego jest chociażby sieć Netto, która kilka dni temu ogłosiła wycofanie ze swoich marketów patyczków higienicznych wykonanych z tworzyw sztucznych i wprowadzenie tych z bambusa. Owe produkty będą sprzedawane w ramach marki własnej sieci – Lovena.

Co istotne, bambus, z którego są wykonane patyczki, posiada certyfikat organizacji FSC, która wyznacza standardy odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Oznacza to więc, że kiedy drewno opuszcza las oznakowany owym certyfikatem, możemy mieć pewność, że pochodzi ono z odpowiedzialnych i sprawdzonych źródeł.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W kwietniu br. na sieć Netto ogłosiła wprowadzenie na polski rynek nowej aplikacji, której celem jest walka z marnowaniem żywnością.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, w połowie lipca br. Carrefour wprowadził dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

Kaufland jest kolejną siecią, która postanowiła zrezygnować z jednorazowych foliówek – teraz zamiast ich dostępne będą torby bawełniane, papierowe i plecionki.

PS4

W Biedronce od 10 kwietnia br. dostępna jest wykonana z surowców z odzysku torba T-shirt. Sieć wprowadziła też nowe patyczki higieniczne wykonane z bawełny i papieru, natomiast z kosmetyków i środków czystości BeBeauty, Dentix i Cler Biedronka wyeliminowała plastikowe mikrogranulki.

PS5

Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W ofercie sieci pojawiły się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci mogą więc zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.