#1 Królowa Elżbieta II: Specjalista ds. social mediów
Królowa Elżbieta II szuka specjalisty ds. social mediów – takie ogłoszenie pojawiło się w grudniu 2019 roku na oficjalnej stronie poświęconej rodzinie królewskiej. Do głównych zadań takiej osoby będzie należało m.in. budowanie publicznego wizerunku monarchini.
Zobacz również
#2 Wymiana Ciepła: Ubrania dla potrzebujących
W grudniu 2019 roku w kilku miejscach w Polsce pojawiły się wieszaki, które były częścią inicjatywy „Wymiana Ciepła”. Ideą akcji było zachęcenie społeczeństwa do zostawiania tam swoich nieużywanych już ubrań, które następnie zostały wykorzystane przez osoby potrzebujące.
#3 WWF x Prado: + 1,5ºC zmienia wszystko
1,5 stopnia Celsjusza to z pozoru tak niewiele – lecz nowa akcja organizacji WWF i madryckiego muzeum Prado dobitnie pokazuje, jak błędne jest to stwierdzenie. W jej ramach zmodyfikowano słynne dzieła sztuki, by pokazać możliwe skutki ocieplenia klimatu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
#4 IKEA: Kolor roku Pantone
Klasyka i ponadczasowa elegancja – takie słowa charakteryzują odcień Classic Blue, który został okrzyknięty kolorem 2020 roku według marki Pantone. IKEA szybko przygotowała swoją błyskotliwą odpowiedź na tę nowinę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 Białostockie schronisko: Pies to nie prezent
Schronisko dla Zwierząt w Białymstoku w ramach akcji „Pies to nie prezent” postanowiło wstrzymać adopcję szczeniąt w okresie świątecznym, by zwrócić uwagę społeczeństwa na to, że adopcja powinna być przemyślaną i odpowiedzialną decyzją.
#6 Bolt: Uber jeździ Boltem
„Pani Uber jeździ Boltem” – takie hasło pojawiło się na plakacie stworzonym w ramach grudniowej kampanii firmy oferującej przewozy nietaksówkarskie. Jak tłumaczył Bolt, twarzą akcji była „zadowolona klientka marki”.
#7 „Głodny” artysta zjadł banana wartego 120 tys. dolarów: RTM’y marek
Kilka dni temu głośno zrobiło się pewnym „incydencie” w galerii sztuki w Miami – gruziński artysta bowiem zjadł przyklejonego do ściany banana, który był częścią dzieła włoskiego twórcy instalacji artystycznych. Marki szybko zareagowały na tę nietypową formę sztuki.
#8 Red Cross Sydney: The Burnt Christmas Tree
Po potężnych pożarach w Nowej Południowej Walii, władze miasta Sydney i australijski oddział organizacji Red Cross połączyły siły i stworzyły nietypową choinkę wykonaną z kłód oraz gałęzi pochodzących z obszarów dotkniętych pożarami, za pomocą której zachęcały do wspierania osób poszkodowanych.
#9 Wunder: White Christmas
Agencja kreatywna Wunder postanowiła dać wszystkim zmęczonym reklamami Kanadyjczykom niezwykły prezent z okazji świąt – billboardy, banery, czy też całostronicowe ogłoszenia w prasie zastąpione zostały białym tłem.
#10 McDonald’s: Veggie Dippers
Veggie Dippers – taką nazwę będzie nosić całkowicie wegański zestaw, który już na początku przyszłego roku pojawi się w brytyjskich lokalach sieci McDonald’s.
#11: Żywiec: Świąteczna Zwrotka Ż
W grudniu 2019 roku marka Żywiec zachęcała mieszkańców Żywca do oddawania butelek zwrotnych bez paragonu w świątecznej akcji na rzecz środowiska. Oddając je w specjalnej strefie, która stanęła na żywieckim Rynku, mieszkańcy wsparli posadzenie drzew tlenowych.
#12 Nike: Stroje kąpielowe dla muzułmanek
Marka Nike zaprezentowała niedawno swoją nową linię zatytułowaną Nike Victory Swim Collection. Składa się ona ze strojów kąpielowych, zaprojektowanych z myślą o muzułmankach.
#13 Traffic Design: Gdyńskie targowisko
Autorskie murale zamiast banerów, nowy szyld główny i poradnik dobrych praktyk dla przedsiębiorców z targowiska. Po kilku miesiącach pracy Stowarzyszenie Traffic Design odsłoniło efekty działań projektowych na targowisku w Orłowie.
#14 Carrefour: Torby z przetworzonych odpadów oceanicznych
Belgijski oddział sieci Carrefour udowodnił, jak w świetny sposób można wykorzystać odpady zanieczyszczające nasze oceany – w ramach współpracy z organizacją Seaqual, firma wprowadziła do sklepów torby zrobione z pochodzących z recyklingu odpadów oceanicznych.
#15 Qatar Airways: A Safety Video Like Never Before
Linie lotnicze Qatar Airways wypuściły nową reklamę, w której wystąpili znani piłkarze, w tym m.in. Robert Lewandowski, Neymar Jr. i Marcos Evangelista de Morais, czyli Cafu. W spocie sportowcy w nietypowy sposób prezentowali zasady bezpieczeństwa na pokładzie samolotu.