Marka Nike już niejednokrotnie pokazała, że idzie z duchem czasu i jest przeciwna wszelkiej dyskryminacji. Kilka miesięcy temu firma wprowadziła do swojego flagowego sklepu w Londynie manekiny w rozmiarze plus size oraz przedstawiające osoby niepełnosprawne. Natomiast w 2017 roku amerykańska marka zaprojektowała hidżaby do biegania oraz ćwiczeń.
Teraz firma poszła o krok dalej i zaprezentowała linię Nike Victory Swim Collection, która składa się z kostiumów kąpielowych dla muzułmanek. Pobudką do stworzenia kolekcji był fakt, że kobiety wyznające islam były często zmuszone do rezygnacji z niektórych dyscyplin sportowych, które wymagały od nich noszenia strojów kąpielowych, a co za ty idzie – odkrywania swojego ciała, co w islamie jest zabronione.
Zobacz również
Kostiumy kąpielowe z linii Nike Victory Swim Collection wypróbowały już ambasadorki kolekcji – Zahra Lari, Arinna Erin Wira, Nouf Alosaimi, a także Ikram Abdi Omar. Wszystkie przyznały, że stroje są nie tylko zgodne z zasadami religijnym, ale także niezwykle wygodne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Stroje kąpielowe dla muzułmanek marki Nike trafią do sklepów w lutym 2020 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W spocie „Dream Further”, stworzonym w ramach tegorocznych mistrzostw świata w piłce nożnej kobiet, marka ponownie zachęcała płeć żeńską do realizowania swoich marzeń i przełamywania stereotypów.
PS2
Młode, silne, niezależne dziewczyny z całego świata w lutym br. prezentowały kolekcję Love The Progress i tworzyły nową definicję słowa „dziewczyna” w ramach kampanii „All The Stories Are True” marki Converse.