Nieprzypadkowo Facebook postanowił wprowadził nową funkcję prywatności właśnie 28 stycznia – był to bowiem Europejski Dzień Ochrony Danych Osobowych. Po słynnej aferze aferze związanej z firmą Cambridge Analytica, przedstawiciele portalu społecznościowego wielokrotnie zapewniali, że postawili sobie za cel, by zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników w internecie.
Wspomniana funkcja Off-Facebook Activity pozwala bowiem internautom na sprawdzenie, jakie informacje udostępnia o nich serwis społecznościowy. By to zrobić, wystarczy wejść w ustawieniach w zakładkę „Twoje informacje na Facebooku”, a następnie w „Aktywność poza Facebookiem”. Tam też można wybrać opcję, by firmy zewnętrzne nie mogły śledzić naszych działań w internecie – dane te jednak nie będą całkowicie usunięte, a jedynie „zanonimizowane” względem reklamodawców.
Zobacz również
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Facebook chce walczyć z wizerunkiem firmy, która nie dba o prywatność swoich użytkowników i w związku z tym postanowił otworzyć tzw. pop-upowe kawiarnie w Wielkiej Brytanii, w których będzie m.in. edukować na temat prywatności w serwisie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W lipcu 2019 roku Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.