Wiele małych firm boryka się obecnie z trudnościami ze względu na ograniczenia w funkcjonowaniu fizycznych sklepów w związku z pandemią koronawirusa. Aby ułatwić właścicielom pozostawanie w kontakcie z klientami oraz pomóc im przenieść swoją sprzedaż do internetu, popularny portal społecznościowy postanowił wprowadzić nowe narzędzie – Facebook Shops.
Rozwiązanie to umożliwi firmom stworzenie w prosty sposób jednego sklepu internetowego z którego klienci będą mogli korzystać zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Każda marka będzie mogła wybrać ze swojej oferty te produkty, które chce zaprezentować w sklepie, a następnie dostosować jego wygląd za pomocą obrazu w tle i kolorowych motywów eksponujących markę.
Zobacz również
Co więcej, gdy klient będzie potrzebował pomocy lub porady, dostępna będzie również możliwość wysłania bezpośredniej wiadomości do firmy za pośrednictwem WhatsAppa, Messengera lub Instagram Direct. W ten sposób użytkownicy będą mogli zadać pytanie o produkt lub też poprosić o dane dotyczące swojej przesyłki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rozwiązanie Facebook Shops zostało wdrożone 19 maja br., zaś jego dostępność będzie stopniowo rozszerzana w ciągu najbliższych miesięcy.
Facebook rozpoczął również testy rozwiązań lojalnościowych ułatwiających otrzymywanie nagród od ulubionych marek. W ten sposób klienci będą mogli podłączyć punkty zbierane w lokalnej kawiarni do swojego konta w portalu społecznościowym i w łatwy sposób monitorować przysługujące im bonusy.
PS
W połowie maja br. platformy Facebook oraz Instagram wprowadziły liczne udogodnienia dla małych i średnich przedsiębiorstw, które pozwolą im odnaleźć się w przestrzeni cyfrowej, a także utrzymywać stałe relacje z klientami.
PS2
Instagram kontynuuje wprowadzanie nowych funkcji, których celem jest wspieranie lokalnych biznesów podczas pandemii koronawirusa – niedawno platforma udostępniła tzw. Karty podarunkowe m.in. do sklepów, księgarni czy też restauracji.