Niedawno informowaliśmy o planowanym rebrandingu marek Uncle Ben’s czy Aunt Jemima z uwagi na podtekst rasowy obecny zarówno w nazwach, jak i na opakowaniach brandów. Teraz okazuje się, że koncern L’Oreal będzie kolejną dużą firmą, która postanowiła wprowadzić pewne zmiany w związku z głośnymi, międzynarodowymi protestami przeciwko rasizmowi.
Przedstawiciele marki wydali oficjalne oświadczenie, w którym poinformowali, że podjęli decyzję o wycofaniu słów „biały”, „wybielający”, „jasny”, „rozjaśniający” ze wszystkich opakowań produktów przeznaczonych do pielęgnacji skóry. Zdaniem krytyków koncernu L’Oreal, takie określenia powielają stereotypy, jakoby biała skóra była ideałem piękna.
Zobacz również
Fala krytyki spadła również na koncern Unilever – producenta kremów do rozjaśniania skóry „Fair & Lovely”. Stworzona została nawet petycja, w której internauci żądają, by firma zaprzestała produkcji tych produktów.
PS
Przedstawiciele HBO Max poinformowali o usunięciu z platformy kultowego już filmu „Przeminęło z wiatrem”. Tłumaczyli to faktem, że produkcja zawiera rasistowskie treści, a także uprzedzenia etniczne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marka Reebok poinformowała o zerwaniu wieloletniego kontraktu z firmą CrossFit tuż po tym, jak jej prezes – Greg Glassman – opublikował na Twitterze wpis, w którym w rasistowski sposób nawiązał do głośnej śmierci George’a Floyda.
PS3
W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.