„Jaką formę okrucieństwa wspieracie najbardziej? Maltretowanie dzieci czy wykorzystywanie kobiet?” – post o takiej treści został opublikowany na facebookowym profilu miasta Poznań. Wpis został okraszony dwiema mrocznymi fotografiami, natomiast internauci mogli dokonać „wyboru” poprzez pozostawienie w komentarzu „lajka” lub zareagowania emotikonem serduszka.
Zobacz również
Post szybko wywołał duże kontrowersje wśród internautów – użytkownicy bowiem oskarżyli administratorów facebookowego profilu Poznania o wykorzystywanie tragedii do „zdobycia lajków”. Niewiele osób zdało sobie jednak sprawę z tego, że w treści wpisu został umieszczony pewien link. Link ten odsyłał na stronę nowej kampanii społecznej pod hasłem „Obojętność krzywdzi”, która ma na celu walkę z obojętnością wobec przemocy.
Za pomocą kontrowersyjnego postu władze Poznania chcieli zwrócić uwagę na ignorancję społeczeństwa wobec realnej krzywdy, która spotyka wiele osób. Jednak z uwagi na falę krytyki, jaka spadła na twórców kampanii, wpis został edytowany.
W ramach kampanii „Obojętność krzywdzi” powstała seria filmów zwracająca uwagę na problem obojętności wobec przemocy, natomiast na stronie wspieramzlo.pl umieszczone zostały m.in. porady, w jaki sposób można zareagować, by uchronić kogoś przed nieszczęściem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Pod hasłem „PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne” wystartowała ogólnopolska kampania firmy Avon i fundacji Feminoteka. Jej bohaterkami są kobiety, które odnalazły w sobie moc i wydostały się z przemocowej sytuacji. W ramach kampanii została uruchomiona przeciwprzemocowa aplikacja Avon Alert.
PS2
„Nie, to nie była gra”, „Nie, to nie będzie tu tolerowane” – takie hasła pojawiły się na plakatach w poznańskiej przestrzeni miejskiej – w klubach, na przystankach tramwajowych czy też w pojazdach komunikacji publicznej. Wszystko to w ramach kampanii miasta Poznań przeciwko przemocy seksualnej.