Najpierw był Opel, później Burger King, General Motors, Warner Bros, a teraz przyszedł czas na markę Renault.
Koncern motoryzacyjny kilka dni temu zaprezentował bowiem swoje nowe logo – w dalszym ciągu w logotypie widnieje emblemat diamentu, lecz tym razem ma on nieco prostszą, klasyczniejszą, mniej trójwymiarową wersję. Zniknęła natomiast nazwa marki „Renault”.
Zobacz również
nowe logo
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
stare logo
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Patrząc na pozostałe logotypy, które były obecne w historii marki, nie można oprzeć się wrażeniu, że nowy znak identyfikacyjny Renault nawiązuje do przeszłości – podobne logo marka zaprezentowała w 1972 roku.
Co ciekawe, na podobny zabieg zdecydowała się marka Peugeot, która to w swoim nowym logo postanowiła wrócić do stylu, w jakim utrzymany był logotyp brandu w latach 60.
PS
Polska Agencja Kosmiczna POLSA ma nowe logo. Jak przyznali przedstawiciele agencji – odświeżona identyfikacja wizualna służy budowaniu wizerunku POLSA jako integratora, łączącego świat nauki, przemysłu i administracji państwowej.
PS2
Wyczekiwany 2021 rok dość szybko zaskoczył część konsumentów i marketerów. Wszystko za sprawą działań rebrandingowych, które sfinalizowało kilka firm o globalnym zasięgu. Co było motorem napędowym tych zmian? Czy niewielkie odświeżenie logo lub całkowita zmiana identyfikacji wizualnej jest w tym trudnym dla gospodarki czasie dobrym krokiem? A może największe marki chcą nam zakomunikować pewne długofalowe dążenia i plany?