Najpierw był Opel, później Burger King, General Motors, Warner Bros, a teraz przyszedł czas na markę Renault.
Koncern motoryzacyjny kilka dni temu zaprezentował bowiem swoje nowe logo – w dalszym ciągu w logotypie widnieje emblemat diamentu, lecz tym razem ma on nieco prostszą, klasyczniejszą, mniej trójwymiarową wersję. Zniknęła natomiast nazwa marki „Renault”.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
nowe logo
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
stare logo
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Patrząc na pozostałe logotypy, które były obecne w historii marki, nie można oprzeć się wrażeniu, że nowy znak identyfikacyjny Renault nawiązuje do przeszłości – podobne logo marka zaprezentowała w 1972 roku.
Co ciekawe, na podobny zabieg zdecydowała się marka Peugeot, która to w swoim nowym logo postanowiła wrócić do stylu, w jakim utrzymany był logotyp brandu w latach 60.
PS
Polska Agencja Kosmiczna POLSA ma nowe logo. Jak przyznali przedstawiciele agencji – odświeżona identyfikacja wizualna służy budowaniu wizerunku POLSA jako integratora, łączącego świat nauki, przemysłu i administracji państwowej.
PS2
Wyczekiwany 2021 rok dość szybko zaskoczył część konsumentów i marketerów. Wszystko za sprawą działań rebrandingowych, które sfinalizowało kilka firm o globalnym zasięgu. Co było motorem napędowym tych zmian? Czy niewielkie odświeżenie logo lub całkowita zmiana identyfikacji wizualnej jest w tym trudnym dla gospodarki czasie dobrym krokiem? A może największe marki chcą nam zakomunikować pewne długofalowe dążenia i plany?