Coraz więcej popularnych marek podejmuje decyzję o tym, aby stać się „wolną od futer”. Przykładem tego jest chociażby dom mody Prada, zaś na naszym rodzimym rynku futer naturalnych nie wykorzystuje już m.in. marka Ryłko czy też Local Heroes.
Teraz do grona wyżej wymienionych brandów dołączyły domy mody należące do grupy Kering – Alexander McQueen oraz Balenciaga. Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem słynne marki nie będą już wykorzystywały futer naturalnych w swoich kolekcjach.
Zobacz również
Decyzja ta jest efektem współpracy z Humane Society International. Co ciekawe, organizacja ta opublikowała jakiś czas temu raport, który pokazał, że aż 93% Brytyjczyków uważa noszenie prawdziwych futer jako „nie do przyjęcia”, natomiast 73% jest za wprowadzeniem zakazu ich sprzedaży.
– Za każdym razem, gdy znana marka modowa, taka jak Alexander McQueen i Balenciaga, podejmuje takie decyzje, wysyła to jasny komunikat, że we współczesnym społeczeństwie nie ma miejsca na futra – powiedziała Kitty Block, dyrektor generalna Humane Society International.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Rząd Izraela zapowiedział wprowadzenie zakazu powszechnego handlu futrami naturalnymi, poza specjalnie zatwierdzonymi przypadkami. Kary za złamanie przepisu będą wysokie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Kalifornia to pierwszy stan USA, który zdecydował się na taki krok – już wkrótce w całym regionie będzie obowiązywał całkowity zakaz sprzedaży i produkcji ubrań, butów oraz torebek wykonanych z futra naturalnego.
PS3
W 2019 roku Stowarzyszenie Otwarte Klatki ruszyło z kampanią pod hasłem „Cena Futra”, w ramach której aktywiści dążą do zakazu hodowli zwierząt na futro w Polsce. W akcję włączyły się aktorki Magdalena Różczka i Maja Ostaszewska oraz blogerka Macademian Girl.