W dobie home office czas stanowi szczególną wartość, jest najcenniejszym aktywem. Jak zarządzać nim skutecznie?
Czas nie jest z gumy, wszyscy mamy go tyle samo. Współcześnie czas jest naszym najważniejszym aktywem, a zarządzanie nim najcenniejszą z umiejętności. Dlatego tak chętnie zlecamy zadania i korzystamy z umiejętności innych osób, żeby w codziennym natłoku spraw i obowiązków znaleźć chwilę dla siebie.
Przyjrzyjmy się firmom, gdzie zarządzanie czasem pracy jest szczególnie istotne. Niektóre potrafią z niego mądrzej korzystać i dostarczają projekty na czas. Inne z kolei pod koniec dnia mają wrażenie, że doba jest za krótka. Pierwsza grupa realizuje swoje cele, nie odkładając zadań na później.
Zobacz również
Podobnie jest w życiu. Część osób ma więcej czasu dla rodziny, realizację swojego hobby. Druga grupa, to Ci, dla których doba jest zawsze za krótka – często są to osoby sfrustrowane i żyjące w ciągłym napięciu. Pozytywna informacja jest taka, że niezależnie na jakim etapie teraz jesteś, systematycznego planowania można się nauczyć. Podam trzy najważniejsze wskazówki – jeśli będziesz się ich trzymał, zyskasz to co najcenniejsze – czas!
- Po pierwsze. Zaplanuj swój dzień z wyprzedzeniem, np. poprzedniego dnia wieczorem. Spisanie zadań pozwoli Ci skupić się na priorytetach. Warto ustalić maksymalnie 5 zadań, które mamy na dany dzień. Zbyt długa lista obowiązków może nas szybko zniechęcić. Dzień zaczynaj od zadań, które są najtrudniejsze. To dobra praktyka, na początku mamy zazwyczaj najwięcej sił i chęci. Zadania, które planujesz, powinny być wykonane w dość krótkim czasie. Jeżeli nie mogą być – podziel je na mniejsze. Pamiętaj, małymi krokami do celu!
- Po drugie – pilnuj terminów i ustal limit czasu na każde zadanie. Zasada jest prosta – musisz wiedzieć, do kiedy masz czas na wykonanie danej czynności. Jeśli nie jest on z góry narzucony warto, aby samemu ustalić ostateczny deadline. Będzie to dodatkowa motywacja, aby szybciej wykonać dane zadanie i nie odkładać go na następny dzień. Zawsze staraj się wyznaczać realistyczny czas na zadanie.
- I po trzecie – deleguj zadania. Jeśli masz przed sobą do wykonania jakąś czynność, zastanów się, czy faktycznie musisz ją wykonać samemu. Być może ktoś inny mógłby zrobić to zadanie lepiej, gdyż specjalizuje się w danej dziedzinie. To pozwoli Ci zaoszczędzić czas i przeznaczyć go na inne czynności.
PlanMyDeal to odpowiedź na potrzeby rynku i zarządzania czasem. Jest to pierwszy serwis społeczności biznesowej w Polsce tego typu. Co go wyróżnia, że jest tak unikalny i wyjątkowy?
Przede wszystkim – do tej pory – nie było na rynku serwisu internetowego, który umożliwiał znalezienie wykonawcy po wolnych terminach. Z badań wynika, że w praktyce tylko jeden z dwudziestu wykonawców ma wolny termin zgodny z oczekiwaniami klienta! Dlatego właśnie stworzyliśmy PlanMyDeal – narzędzie zarządzania czasem pracy i projektem. Umożliwia umówienie i zmiany terminów online – przez klienta i firmę. Po prostu w PlanMyDeal wyszukujemy firmy, które mają wolne terminy! 🙂 Nigdy wcześniej nie było to możliwe!
Jak to działa?
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Wykonawca, rejestrując się na portalu, oznacza wolne terminy na kontakt i rozpoczęcie realizacji. Dzięki temu dodatkowo pokazuje, że ma firmę, która zgodnie z planem dostarcza produkty i usługi, oferując wysoką jakość obsługi klienta. Klient, szukając firmy, podaje oczekiwany termin kontaktu i rozpoczęcia zlecenia – po oznaczeniu terminów wyszuka tylko te firmy, które mają wolne terminy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PlanMyDeal wyróżnia również sposób przesyłania informacji od klienta i firmy. Pełna komunikacja i załączniki dotyczące zlecenia są tutaj w jednym miejscu. Wszystko w pojedynczym widoku, przejrzyście. Błyskawiczny dostęp do informacji.
Unikalna funkcja, której nie znajdzie się nigdzie indziej to moduł negocjacji i akceptacji oferty. Klient otrzymuje propozycję ceny, za którą wykonawca jest w stanie wykonać projekt np. 1000 zł – jeżeli wykonawca oznaczył że cena jest do negocjacji – klient może negocjować i w serwisie wpisuje propozycję np. 800 zł – i teraz firma zgadza się na cenę klienta lub negocjuje i np. 900 zł – jeżeli cena klienta satysfakcjonuje – akceptuje ofertę, jeżeli nie, negocjuje dalej.
Opinie to podstawa funkcjonowania serwisów do wyszukiwania zleceń. Każdy chce pracować z najlepszymi firmami. 🙂 W PlanMyDeal poszliśmy krok dalej. Dodaliśmy oceny po każdym zakończonym etapie poprzez wskazanie liczby gwiazdek.
Wycena została wykonana w terminie? Oceń punktualność!
Oferta została wysłana w terminie? Oceń!
Wykonawca nie trzyma się terminów? Oceń punktualność!
Dzięki ocenom w PlanMyDeal współpracujemy z firmami, które terminowo realizują swoje zlecenia! Klient, który szuka firmy, może wyszukać je właśnie po ocenach, nie tylko po ogólnych opiniach, dzięki temu pracujemy wyłącznie z punktualnymi firmami.
Następna unikalna usługa to Wirtualna asystentka. To usługa świadczona przez pracowników PlanMyDeal, którzy obsługują portal w imieniu firmy zarejestrowanej na platformie, umówią terminy, oznaczą je w serwisie, wyślą ofertę, przeprowadzą negocjacje, ustalą i przesuną termin rozpoczęcia i zakończenia projektu. Wyobraź sobie jak rośnie firma w oczach klienta, jeżeli w ciągu 5-10 min po złożeniu zlecenia dzwoni do nas osoba, która chce z nami omówić jego szczegóły i określić terminy!
PlanMyDeal posiada również katalog firm. To dodatkowe miejsce na reklamę. Firma może tam zamieścić informację o produktach czy usługach, podać bezpośrednie dane kontaktowe. W ten sposób zwiększa rozpoznawalność marki i zasięgi. Natomiast najważniejszy jest sposób, w jaki budujemy markę biznesu, firmy, która zarejestruje się na PlanMyDeal. Jako jedyny serwis na rynku pomagamy budować markę poprzez zwiększanie jakości obsługi klienta. To przewaga konkurencyjna, której nie ma nikt inny. Jeżeli firma jest zarejestrowana na PlanMyDeal to będzie budowała swoją wartość na takich wartościach jak poprawne planowanie i zarządzanie czasem, lepszej komunikacji i jakości relacji, konsekwencji i punktualności. Firma, która korzysta z PlanMyDeal jest automatycznie postrzegana jako partner w biznesie.
Jaka jest historia powstania serwisu, skąd wziął się pomysł?
Serwis powstał w 2020 roku na bazie doświadczeń, które mieliśmy przy współpracy z wykonawcami i podwykonawcami oraz na bazie osobistych doświadczeń. Od 2008 roku prowadzimy spółki technologiczne i korzystamy z usług wielu wykonawców, często również podzlecamy zadania. Często szukamy grafików, wykonawców stron www, wykonawców sieci komputerowych, programistów czy copywriterów usług marketingu lub audytorów. Prywatnie wszystkie osoby w zespole PlanMyDeal korzystały z usług architekta, tłumacza, fotografa, agenta nieruchomości czy ubezpieczeniowego. Nie wspominając o branży usług budowalnych czy remontowych. 🙂 Za każdym razem problem był ten sam – znalezienie firmy, która dba o klienta i pilnuje terminów – to wyczyn, naprawdę bolączka. Właśnie dlatego stworzyliśmy PlanMyDeal. Żeby klient mógł znaleźć firmę, która posiada wolne terminy zgodne z oczekiwaniami klienta. Bo każdy wymagający klient chce wiedzieć: kiedy zostanie wykonana wycena? Kiedy dostanie ofertę? kiedy rozpocznie i zakończy się projekt? Wymagający i świadomy klient oczekuje również dotrzymania terminów. A niestety firmy mają z tym problemy. Wynika to również z tego, że nie mają czasu i pracowników, żeby ten proces poprawnie obsłużyć. Dlatego dajemy usługę nazywaną Wirtualną Asystentką, o której mówiłem wcześniej. Jeżeli jako firma nie masz czasu pilnować terminów, utrzymać kontaktu z klientem na wysokim poziomie – skorzystaj z tej usługi. Klienci za to podziękują i będą polecać Twoją firmę! Będą doceniać, że wreszcie ktoś szanuje ich czas!
Do kogo skierowany jest serwis? Jakie są najważniejsze funkcjonalności serwisu? Jak z niego skorzystać?
Serwis jest skierowany do klientów, którzy szukają profesjonalnych firm oraz do firm, które szukają sposobu na dodatkową reklamę i budowanie marki na jakości obsługi klienta. 🙂 Jeżeli jesteś wymagającym, świadomym klientem, który nie chce tracić czasu na szukanie wykonawców – skorzystaj z PlanMyDeal. Jeżeli prowadzisz firmę, która może przyjąć nowych klientów i potrzebuje dodatkowej reklamy – zarejestruj się na PlanMyDeal.
Najważniejsze funkcje to umawianie terminów zleceń oraz zarządzanie czasem pracy. Klient w serwisie znajduje firmę, która dysponuje wolnymi terminami. Następnie realizuje projekt, ustalając terminy wykonania. Projekt podzielony jest w systemie na etapy: kontaktu, wyceny, oferty, rozpoczęcia i zakończenia realizacji. Po każdym etapie wystawiana jest ocena za punktualność. Firma składa w PlanMyDeal ofertę, a klient może w serwisie negocjować cenę. Wszystkie wiadomości i załączniki są w jednym miejscu, a cały proces może obsłużyć pracownik PlanMyDeal, czyli Wirtualna Asystentka.
Żeby skorzystać z PlanMyDeal, wystarczy zarejestrować się na stronie www.planmydeal.com. Klienci korzystają z serwisu za darmo, firmy, czyli wykonawcy usług – mogą testować serwis za darmo przez 14 dni.
PlanMyDeal ma duży potencjał rozwoju. W jakich branżach szczególnie ten potencjał może zostać wykorzystany?
PlanMyDeal dedykowany jest firmom, które wykonują wyceny, robią oferty i określają termin rozpoczęcia i zakończenia zlecenia. Jeżeli jako firma codziennie kontaktujesz się z klientem, żeby umówić termin wyceny, ustalasz terminy wysłania oferty na swoje produkty czy usługi, a w dalszej kolejności terminy rozpoczęcia i zakończenia zlecenia – to PlanMyDeal jest dla Ciebie.
Zapraszamy wszystkie branże do testowania serwisu, mamy 14 dniowy bezpłatny okres testowy. Serwis cały czas się rozwija, cały czas dodajemy nowe funkcje, możliwe, że firma z branży, której nie bierzemy pod uwagę, znajdzie potencjał w PlanMyDeal.
Ostatnio zgłosiła się do nas kancelaria prawna, która chce wykorzystać nasz serwis do poszukiwania mecenasów na zastępstwa procesowe, a nie braliśmy takiego scenariusza pod uwagę. Większe firmy wykorzystują PlanMyDeal jako dodatkowy kanał obsługi klienta i zarządzania zleceniami.
Jakie są plany rozwoju spółki?
PlanMyDeal to spółka na początku swojej drogi, poszukujemy kapitału, żeby rozwinąć serwis i zwiększyć zasięgi, a przez to przyspieszyć rozwój. Wartość dwóch najbardziej znanych, polskich startupów, których aplikacje oparte są na rezerwacji terminów – czyli tak jak PlanMyDeal – przekroczyła właśnie 450 mln dolarów i są na dobrej drodze, żeby zostać pierwszymi polskimi jednorożcami. Chcemy pójść w ich ślady!
W grupie naszych pracowników są ludzie z bardzo dużym doświadczeniem, zarówno operacyjnym, jak i w rozwijaniu biznesów. W serwis i markę w obecnym kształcie zainwestowaliśmy własne pieniądze, dlatego szanujemy każdą złotówkę, którą wydajemy.
Już teraz każdy może dołączyć do grupy inwestorów PlanMyDeal. Jak? Właśnie ruszyła pierwsza emisja akcji na platformie Beesfund.com. W ciągu 5 lat planujemy wejść na New Connect i wtedy będzie można wyjść z inwestycji, mam nadzieję że z dużym zyskiem.
Artykuł powstał we współpracy z PlanMyDeal.