Pierwsza w historii kampania marki
Zmiana nazwy Facebooka i wejście w nową przestrzeń, nazywaną metawersum wciąż dla wielu internautów wydaje się tajemnicza i nieco niezrozumiała. Ta całkiem nowa koncepcja, którą postanowił rozbudowywać Mark Zuckerberg, łączy rzeczywistość realną z wirtualną, dając zupełnie nowy wymiar interakcji.
Aby nieco przybliżyć działania platformy w rzeczywistości metaverse, firma właśnie zaprezentowała swoją pierwszą kampanię, w której zachęca odbiorców do wejścia razem z Meta do „świata wyobraźni”. W swoim krótkim filmie w symboliczny sposób ilustruje nową, wielowymiarową rzeczywistość.
Zobacz również
Film wyprodukowany przez studio kreatywne Facebook/Meta CreativeX i agencję Droga5 przedstawia młodzież odwiedzającą muzeum. Ich szczególną uwagę przykuwa obraz „Walka tygrysa z bawołem” autorstwa Henri Rousseau z 1908 roku. Dzieło nagle „ożywa”, a przedstawione na nim postacie zostają wprawione w ruch. Kilkuminutowy klip zatytułowany „The Tiger & The Buffalo” jest oszczędny w słowach, jednak ukazuje pełną kolorów, ruchu i rytmicznej muzyki scenę. W obecności studentów dzieło malarskie ożywa i nie jest już jedynie płaskim obrazem, lecz głębią ukazującą tętniącą życiem faunę i florę. Oczom zebranych ukazują się węże zwisające z drzew, tukany czy flamingi poruszające się w rytm muzyki. Film kończy się krótkim podsumowaniem „to będzie zabawa”.
W ten sposób Meta pokazuje, że odtąd platforma społecznościowa umożliwi kolejny wymiar interakcji i nie będzie już tylko „prostą” przestrzenią do utrzymywania kontaktów poprzez udostępnianie wpisów. Jak zapowiada Meta, „Nowa przestrzeń metawersum umożliwi użytkownikom odkrywanie nieskończonych możliwości, gdy dwa wymiary stają się trzema”.
– Wszyscy staliśmy w muzeach i zastanawialiśmy się: „A co by było, gdyby ten obraz ożył?” Wiele osób zastanawia się: „Co to jest metawersum?” Ten film ma naprawdę inspirować ludzi. Jest to opowieść o wyobraźni i o tym, jak ostatecznie nasza wyobraźnia zdefiniuje metawerse – powiedziała Jasmine Summerset-Karcie, global director of brand marketing firmy Meta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Reklama „Tygrys i Buffalo” będzie emitowana na platformach społecznościowych Meta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Powstaną gadżety marki Meta?
Firma zrzeszająca media społecznościowe Facebook, Instagram i WhatsApp, wraz z wejściem w metawersum, planuje także „wzbudzić w konsumentach ciekawość” i przybliżyć ich do nowej rzeczywistości. W tym celu Meta chce otworzyć stacjonarny sklep, który zapewniałby użytkownikom dostęp do najnowocześniejszych urządzeń. Wśród oferty takich sklepów jako pierwsze miałyby znaleźć się m.in. inteligentne okulary Ray-Ban czy Oculus Quest. Firma zapowiada, że eksperymentalne sklepy w swojej ofercie zawierałyby także gadżety marki.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że nowo powstałe punkty w pierwszej kolejności pojawiłyby się w Kalifornii, a następnie firma rozszerzyłaby ich zasięg na cały świat, uruchamiając stacjonarne sklepy na kilku kontynentach.
Okazuje się, że informacje o sklepach firmy pojawiły się już rok temu – przed rebrandingiem dzisiejszej Mety. Wówczas zapowiadano, że sklepy przyjmą nazwę „Facebook Store”, jednak w związku z ostatnimi zmianami w firmie, pierwotne plany mogą ulec modyfikacji. Co więcej, pojawiają się głosy, że plany firmy Meta dotyczące otwarcia eksperymentalnych sklepów zostaną znacznie odłożone w czasie – możliwe, że minie nawet dekada, nim nastąpi ich otwarcie.
– W najlepszym razie jesteśmy od pięciu do dziesięciu lat od pełnego, rozwiniętego produktu lub usługi firmy Meta – podsumował Tim Derdenger, profesor w Tepper School of Business na Carnegie Mellon University.
PS
W celu rozbudowy metawersum, Facebook wprowadził program, który zapewni 10 000 nowych miejsc pracy dla specjalistów w Unii Europejskiej.
PS 2
Hyundai tworzy „Hyundai Mobility Adventure”, czyli metawersum dostępne na platformie Roblox, które przedstawia zaawansowane produkty Hyundai Motor i przyszłe rozwiązania w zakresie mobilności.