Platforma Household Quotes przeprowadziła badania, w wyniku których odkryła, że na serwisach aukcyjnych sprzedaż mebli vintage marki IKEA cieszy się ogromną opularnością. Na światowych aukcjach meble i akcesoria marki z połowy wieku są sprzedawane nawet za kilkaset tysięcy koron szwedzkich.
Household Quotes zebrał dane na temat najkosztowniejszych produktów IKEA, jakie kiedykolwiek zostały sprzedane i stworzył wizualizację przedstawiającą prawdopodobnie najdroższy salon IKEA – wnętrze wypełnione cennymi antykami.
Zobacz również
Jakie przedmioty z dawnych kolekcji IKEA okazały się najcenniejsze? Kilka tygodni temu na jednej z aukcji wylicytowano 62-letni fotel CAVELLI z lat 50. za 151 tys. koron szwedzkich, czyli prawie… 68 tys. zł.
Wśród najdroższych zabytkowych produktów IKEA znalazł się kredens TEMA – jego cena sięga 6000 dolarów. Co ciekawe, w 1962 roku ten sam mebel kosztował zaledwie 40 dolarów. Szafka SELBO została wyceniona na 4077 dolarów, a leżanka SINGOALLA – 3926 dolarów. Jednak najbardziej poszukiwanym przedmiotem z dawenj kolekcji IKEA jest obecnie krzesło VILBERT, stworzone przez cenionego duńskiego projektanta Vernera Pantona. IKEA wyprodukowała tylko 4 tys. tych krzeseł, które obecnie sprzedają się za kwotę dwadzieścia razy większą niż pierwotna cena.
Powstało także specjalne narzędzie, aby sprawdzić, czy właściciele starych mebli IKEA są jednocześnie szczęśliwcami, którzy mogą odsprzedać niezwykle cenne antyki.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. householdquotes
– Cieszymy się, że wiele produktów IKEA cieszy się popularnością wśród naszych klientów od wielu lat, a nawet staje się przedmiotami kolekcjonerskimi – powiedział kierownik kreatywny IKEA, Karin Gustavsson.
PS
Stare meble IKEA można odsprzedać dzięki niedawno wprowadzonej opcji „Oddaj i zyskaj”. Produkty trafią do działów circular hub, gdzie będą miały szansę znaleźć nowy dom.
PS 2
Organizacja promująca szwedzką turystykę stworzyła kampanię, w której z przymrużeniem oka pokazuje, skąd IKEA „pożyczyła” tysiące nazw swoich produktów.
PS 3
W swojej świątecznej kampanii IKEA inspiruje także do niemarnowania żywności.