Coraz częściej wchodząc na Facebooka, LinkedIn czy Twittera spotykamy się z tym, że zamiast dobrze znanych twarzy widzimy kolorowe ilustracje, które zastępują dotychczasowe zdjęcia profilowe celebrytów i biznesmenów. Pierwszą oznaką tego nowego trendu stały się rysunkowe małpy, które są elementem elitarnego klubu Bored Ape Yacht Club NFT, a każda z nich jest warta fortunę. Postaci funkcjonują głównie jako dzieło NFT (swego rodzaju karty kolekcjonerskie, za które trzeba zapłacić od 700 tys. do nawet kilkunastu milionów złotych), ale ostatnio także wyszły poza świat social mediów i szturmem podbijają m.in. rynek mody (np. reklamują ubrania adidasa).
Szybko przekonaliśmy się, że social media pobiją nie tylko „znudzone małpy”, ale także inne fikcyjne postacie, które pokochają fani nowinek i trendów związanych ze światem wirtualnym. Nowym zjawiskiem stały się rysunkowe misie, w które zainwestowała m.in. słynna polska restauratorka i osobowość telewizyjna Magda Gessler. Zdjęcie profilowe wspomnianej celebrytki zastąpiła w ostatnim czasie ilustracja Fancy Bear – sympatycznej postaci, która została wystylizowana na podobieństwo posiadaczki NFT.
Zobacz również
Gessler tworząc i nabywając swojego własnego cyfrowego misia, automatycznie dołączyła do elitarnego klubu. Cała kolekcja Fancy Bear składa się z 8888 NFT i jak można się domyślić, każda postać wyróżnia się innymi cechami i atrybutami.
– Ten miś to cyfrowa wersja mnie. Jestem podekscytowana nie tylko byciem częścią tego klubu, ale również możliwościami, jakie technologia NFT daje artystom. Nie jest to coś, co do końca rozumiem, ale czuję, że na naszych oczach dzieje się rewolucja. Poza tym sama jestem malarką, więc jest to coś co odczuwam na bardzo personalnym poziomie – tłumaczy Magda Gessler po opublikowaniu nowego zdjęcia profilowego na swoim profilu na Facebooku.
Warto wiedzieć, że przystąpienie do elitarnego klubu daje wiele przywilejów. Członkowie Fancy Bears Metaverse oprócz niepowtarzalnej grafiki otrzymują możliwość dołączenia do wspierającej społeczności, a także udział w loterii ze specjalnymi nagrodami. 30% wszystkich przychodów ze sprzedaży NFT zostanie przeznaczonych na fundusz nagród, w tym na Ferrari, które jakiś szczęśliwiec otrzyma już w marcu tego roku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Warto wspomnieć, że twórcami klubu Fancy Bears Metaverse jest polska firma Fanadise, która jest odpowiedzialna za sprzedaż „Miłości za milion złotych” – cyfrowej miłości influencerki Martirenti czy zeskanowanych fragmentów ciała Dody.
Słuchaj podcastu NowyMarketing