H&M odpowiada na informacje o wejściu do świata metaverse

H&M odpowiada na informacje o wejściu do świata metaverse
Platforma CEEK zaprezentowała koncept wirtualnego sklepu H&M, w którym klienci mogliby oglądać i kupować produkty w cyfrowej postaci. Czy szwedzka sieć odzieżowa wkroczy w metaverse?
O autorze
1 min czytania 2022-01-04

CEEK – platforma rozrywkowa opracowana przez Next Galaxy Corp, która łączy w wirtualnym świecie twórców treści cyfrowych bezpośrednio z ich fanami  – w swoich mediach społecznościowych zaprezentowała koncept CEEK City. Jest to całodobowy wirtualny sklep H&M z ubraniami, które klienci mogliby nabywać i „zakładać” wyłącznie w cyfrowym świecie. Tym samym szwedzka sieć stałaby się pierwszym detalicznym sklepem odzieżowym w metaverse.

Opłata za ubrania z metawersum H&M mogłaby odbywać się za pomocą monety CEEK zbudowanej na blockchainie Ethereum. Możliwe, że gdyby plan został zrealizowany, klienci sklepu mogliby również w przyszłości zamawiać rzeczywiste odpowiedniki cyfrowych ubrań w stacjonarnych sklepach H&M.

CEEK za pośrednictwem swojego konta na Twitterze w krótkim spocie zaprezentował koncept wnętrza sklepu z jego podstawowymi funkcjami.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na temat wirtualnego sklepu wypowiedziała się sama sieć odzieżowa, zaprzeczając doniesieniom o niedawnym wejściu do świata metaverse.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Chcielibyśmy potwierdzić, że H&M nie otwiera w tej chwili sklepu w Metaverse. Nie współpracujemy również z CEEK – powiedział rzecznik H&M.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Mimo to CEEK poinformował, że prowadzi rozmowy z gigantem odzieżowym, aby wprowadzić plan w życie

PS
Nike stworzyło metawersum Nikeland, czyli platformę dla graczy, łączącą świat wirtualny ze światem rzeczywistym.

PS 2
Do świata metaverse i niewymienialnych tokenów dołączają także marki piw lub brandy z branży gastronomicznej, a wśród nich Budweiser czy McDonald’s.

PS 3
W świecie cyfrowych kolekcji prym wiodą grafiki małp, które są elementem elitarnego klubu Bored Ape Yacht Club NFT. Ich europejskim odpowiednikiem są „stylowe misie”, które zaczęli kupować również polscy celebryci.