AKTUALIZACJA 11.10.2022
InPost i Żabka kończą współpracę
Na początku października dobiegła końca pilotażowa współpraca Żabki i InPostu, w ramach której klienci mogli korzystać z mini Paczkomatów zlokalizowanych wewnątrz sklepów.
Zobacz również
Firmy potwierdziły, że nie będą odnawiać współpracy. Tym samym zakończyła się możliwość nadawania i odbierania przesyłek w maszynach paczkowych umieszczonych w sklepach sieci, a także bezpośrednio przy kasie.
InPost dysponuje największą w Polsce siecią automatów paczkowych – blisko 18,5 tys. na koniec drugiego kwartału i bardzo dużą siecią PUDO, a w Żabkach było ulokowane około 300 maszyn w wersji InDoor, co było stanowiło znikomy procent całej sieci InPost – powiedział Wojciech Kądziołka, rzecznik InPostu w rozmowie z wirtualnemedia.pl.
Franczyzobiorcy Żabki zostali poinformowani, że obsługa paczek InPost w sklepach sieci została zablokowana od 7 października br. Klienci mogą odebrać paczki, które zostały skierowane do odbioru w sklepach Żabka przed tym terminem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Detalista zapowiada, że dalej „zamierza rozwijać segment usług convenience dostępnych w sieci Żabka, także tych związanych z odbiorem i nadaniem paczek”. Obecnie klienci mogą korzystać z usług DHL oraz Poczty Polskiej, aby nadawać i odbierać paczki w Żabce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Artykuł z dnia 12.01.2022
InPost rozpoczął wdrażanie pilotażowej usługi, w ramach której w sklepach sieci Żabka pojawią się Paczkomaty typu InDoor.
Na razie nie jest znana skala wprowadzenia Paczkomatów InDoor w sklepach convenience, jednak InPost zapewnia, że współpraca z siecią Żabka została już rozpoczęta. Jeżeli usługa spełni oczekiwania klientów obu firm, zostanie wprowadzona na szerszą skalę w kolejnych miastach Polski.
– Nic więcej nie zdradzę ponad to, że Żabka i InPost rozpoczęły pilotaż, w ramach którego w wybranych sklepach sieci pojawiły się Paczkomaty InPost typu InDoor. Obie firmy będą wspólnie, dla zwiększenia wygody klientów, rozwijać usługę nadawania i odbioru przesyłek w wybranych sklepach sieci Żabka, co zwiększy jej dostępność w całej Polsce – powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Kądziołka, rzecznik InPostu.
Oprócz nowej możliwości korzystania z Paczkomatów InDoor, klienci Żabki będą mogli nadal odbierać przesyłki przy kasie dzięki usłudze „Zostaw paczkę w Żabce”.
Maszyny paczkowe InDoor InPostu pojawiły się w Polsce już z końcem 2020 roku. Pierwsze z nich zostały wprowadzone wewnątrz obiektów usługowych i mieszkalnych – w blokach zlokalizowanych na nowoczesnych osiedlach, w biurowcach, galeriach handlowych, a także w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.
PS
Wśród inwestycji Żabki w 2021 roku znalazł się m.in. koncept mobilnych punktów sprzedaży, bezobsługowa Żabka Nano w sklepie Decathlon, a także usługa q-commerce Jush.
PS 2
Użytkownicy OLX zyskali dostęp do Paczkomatów InPost, dzięki nawiązaniu przez firmy strategicznego partnerstwa w zakresie logistyki przesyłek.