Od 1 sierpnia na sklepowych półkach nie zobaczymy już charakterystycznych zielonych butelek Sprite’a. CNN donosi, że charakterystyczne opakowania, które towarzyszyły marce od 60 lat, zostaną wycofane z produkcji i nie pojawią się już w sprzedaży butelka będzie wycofywana z produkcji i ze sprzedaży.
Zielone plastikowe butelki zastąpią przezroczyste, które do tej pory pojawiały się tylko w przypadku specjalnych edycji napoju Sprite (np. o smaku ogórkowym). Teraz wszystkie butelki będą przezroczyste, a przy tym bardziej ekologiczne – aby uzyskać zielony kolor opakowania producent musiał używać politereftalanu etylenu, a ten polimer sprawiał, że butelki trudno było poddawać procesowi recyklingu.
Zobacz również
Co ciekawe, na fali zmian marka zdecydowała się również na odświeżenie swojego logo – w nowej wersji nad literą „i” pojawia się żółta kropka. Celem Sprite’a jest uspójnienie wyglądu butelek na całym świecie, który dalej rozpoznamy w sklepach po zielonej etykiecie.
To pierwszy krok do większych zmian w firmie Coca-Cola (właściciel Sprite’a), która chce budować gospodarkę o obiegu zamkniętym. Koncern zamierza poprawić swój wizerunek wśród konsumentów, gdyż do dziś jest oskarżany o zaśmiecanie planety. CNN pisze, że w 2020 r. firma została uznana za światowego truciciela plastikiem nr 1 przez firmę ekologiczną Break Free From Plastic.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W spotach „Heat Happens” Sprite zwraca uwagę na to, że upały są nieuniknione, a jako najlepszy sposób na schłodzenie rekomenduje butelkę napoju gazowanego. Przy okazji nowa kampania koncernu Coca-Cola ujawnia nowe logo marki Sprite.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2