Magdalena Korol: Influencerzy często nie wiedzą, że nie spełniają wymogów prawa cytatu (podcast)

Magdalena Korol: Influencerzy często nie wiedzą, że nie spełniają wymogów prawa cytatu (podcast)
Z Magdaleną Korol z Creativa Legal rozmawiamy o prawnym punkcie widzenia ostatnich afer w social media. Tj. konfliktu Kuby Klawitera z Media Markt czy Kanału Sportowego ze streamerem PAGO3. Kto ma rację w tych sprawach? Dowiedz się tego z najnowszego odcinka naszego podcastu.
O autorze
1 min czytania 2022-08-12

Magdalena Korol to adwokatka i wspólniczka kancelarii prawnej Creativa Legal. Magdalena specjalizuje się w obszarze prawa autorskiego, znaków towarowych, czy prawa w marketingu i social mediach. Z adwokatką poruszamy kwestie dot. ostatnich afer, jakie wybuchły w social mediach, ale też o prawie cytatu, na które tak często powołują się influencerzy.

– Prawo cytatu to instytucja, która pozwala korzystać osobom, które nie są twórcami z czyjejś twórczości. Nie oznacza to, że można wziąć czyjś utwór i zasłonić się tym prawem. To sytuacja, w której trzeba spełnić szereg dodatkowych warunków i spełnić je łącznie – mówi Magdalena Korol.

Z Magdaleną rozmawiamy o prawie cytatu, influencerach, zabezpieczaniu swojej kreacji w social mediach, a także konkursach organizowanych przez marki. Sprawdź najnowszy odcinek NowyMarketing Podcast.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:

Albert Stęclik to jeden z cofounderów agencji Dziadek do orzechów. Agencji, która od początku swojego istnienia, tj. od 2016 r., co roku odnotowuje kolejne nagrody kreatywne na swoim koncie;

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marcin Cichocki to CEO & founder agencji contentowej Kuźnia Treści. W najnowszym epizodzie NowyMarketing Podcast rozmawiamy z nim o tym, jak tworzyć angażujące treści;

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Maciej Okraszewski to twórca bloga i podcastu pt. Dział Zagraniczny, gdzie porusza tematy, o których w mediach słychać niewiele albo wcale. Z Maciejem rozmawiamy o finansowaniu podcastu z Patronite, zmieniających się mediach i powodów, dla których założył swój podcast.