Corona już od kilku lat jest szczególnie zaangażowana w różne działania proekologiczne. W 2019 roku nieopodal słynnej brazylijskiej plaży Ipanema, marka stworzyła wielką ścianę z plastikowych śmieci. Natomiast pół roku temu Corona ogłosiła loterię, dzięki której można było wygrać tygodniowy pobyt na karaibskiej wyspie. Wizyta na Coronie to jednak nie typowe wakacje, a połączenie turystyki z edukacją na temat zrównoważonego rozwoju.
Tym razem marka piwa chce zwrócić uwagę konsumentów na inny problem – w dzisiejszym świecie zdecydowanie za dużo czasu spędzamy wpatrzeni w nasze smartfony. Uzależnienie od dostarczania sobie najświeższych informacji (FOMO) sprawia, że gdy tylko widzimy na ekranie symbol rozładowującej się baterii, zaczynamy się denerwować lub usilnie szukamy źródła energii. Oczywiście konsekwencje uzależnienia od smartfonów mogą być poważne – to zjawisko doprowadza często do tego, że zaniedbujemy nasze relacje rodzinne i przyjacielskie.
Zobacz również
Podobnie jak konkurencyjna marka Heineken, która stworzyła „magiczny otwieracz”, przypominający o konieczności zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, Corona również zachęca nas do bycia tu i teraz – bez myślenia o pracy, nieodebranych połączeniach i bez social mediów. W tym wypadku marka wymyśliła lodówkę na piwo, która otwiera się tylko wtedy, gdy mamy prawie (do 10% naładowania) rozładowaną baterię smartfona.
Pomysł został opracowany przez agencję Wieden + Kennedy Portland, która stworzyli nietypową lodówkę we współpracy z kolektywem kreatywnym ThinkingBox. Opracowany przez nich model uczenia maszynowego rozpoznaje ikony oznaczające poziom naładowania baterii – bez względu na oprogramowanie smartfona, czy jego markę. Dzięki temu lodówka wie, jaki poziom naładowania baterii ma nasze urządzenie, a gdy jest wystarczajaco niski, automatycznie otwiera drzwi za pomocą elektromagnesu i pozwala sięgnąć po butelkę schłodzonego piwa.
Lodówka zadebiutowała w Deus Cafe w Mediolanie we Włoszech. Film promujący to wydarzenie jest emitowany we Włoszech za pośrednictwem mediów społecznościowych i cyfrowych, a także za pośrednictwem Winelivery –lokalnej aplikacji do dostarczania, która będzie oferować cyfrową wersję tego doświadczenia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing