Nie od dziś wiadomo, że nadmierny konsumpcjonizm przyczynia się do pogłębiania zmian klimatycznych. Jednak jak pogodzić chęć kupowania, obdarowywania bliskich i wystawnego świętowania z troską o środowisko naturalne i walką ze zmianami klimatycznymi?
Posten postanowił skłonić odbiorców do refleksji na temat paradoksów i wewnętrznych konfliktów, z jakimi przychodzi nam się zmierzyć w okresie świątecznym.
Zobacz również
Spot zatytułowany „Father Christmas and Mother Earth” pokazuje, że choć Święty Mikołaj dokłada wszelkich starań, by uszczęśliwiać dzieci na całym świecie, rozdawanie prezentów powoli przyczynia się do wyniszczenia jego ukochanej – Matki Ziemi.
Firma przytacza w kampanii dane z norweskiego indeksu klimatycznego – w 2022 roku zaledwie 10 ze 100 największych firm w Norwegii ograniczyło swoją emisję zgodnie z paryskim porozumieniem klimatycznym.
Matka Ziemia nie może dać już więcej szans. Wszyscy musimy stanąć na wysokości zadania – przekonuje firma.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
To już kolejny raz, kiedy Poczta Norweska porusza kwestie społeczne w świątecznej kampanii. Do zeszłorocznej listy najciekawszych i najczęściej komentowanych bożonarodzeniowych reklam niewątpliwie należał spot „Kiedy Harry poznał Świętego Mikołaja”. Reklama opowiada miłosną historię Mikołaja, który odnalazł szczęście u boku mężczyzny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Co roku na tle sielankowych reklam wyróżniają się wzruszające świąteczne spoty – m.in. marki John Lewis. Tym razem brytyjska sieć domów towarowych zwraca uwagę na rodziny zastępcze i podkreśla, że każdy młody człowiek zasługuje na dom pełen miłości.