Markowy rok 2012: telekomunikacja

Markowy rok 2012: telekomunikacja

Które wydarzenia były najważniejsze dla marek Netia, Orange i Virgin Mobile w roku 2012? Jakie kanały komunikacji marketingowej w roku 2013 będą wykorzystane do ich promocji? Polecamy podsumowanie roku dla branży telekomunikacyjnej.

 - Ze względu na specyfikę naszej infrastruktury w tym roku postawimy silniej na działania geomarketingowe, by skuteczniej docierać do naszych potencjalnych klientów.(...) Obserwując również wyraźny wzrost penetracji smartfonów i tabletów planujemy większy udział aplikacji mobilnych i zwiększenie roli mediów społecznościowych w naszej strategii mediowej - mówi Michał Dolny, Dyrektor Departamentu Marketingu Netia.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

- Mobilne płatności, których przykładem jest wprowadzona w ubiegłym roku usługa Orange Cash, będą, moim zdaniem, mocniej wpływać na zmiany przyzwyczajeń klientów i tym samym marketing. Wiele nowego spodziewałbym się też po augmented reality - dodaje Paweł Patkowski, Dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji Orange Polska.

- W odróżnieniu od naszych konkurentów, dla nas podstawowym kanałem komunikacji jest online, a TV i OOH to kanały dodatkowe. Cenimy interaktywność kanałów online i możliwość prowadzenia dialogu a nie monologu jak ma to miejsce w mediach tradycyjnych - wyjaśnia Marcin Wieczorkowski, Marketing Director Virgin Mobile Polska.

Po podsumowaniu roku 2012 dla branży alkoholi wysokoprocentowych i piw oraz napoi bezalkoholowych i przekąsek, sprawdzamy, co wydarzyło się w branży telekomunikacyjnej. Na poniższe pytania odpowiedzieli przedstawiciele Netii, Orange i Virgin Mobile Polska:

  1. Jakie było najważniejsze wydarzenie dla marek z Państwa portfolio w 2012 roku?
  2. Które z kanałów komunikacji marketingowej były dla Państwa marek najważniejsze w 2012 roku?
  3. Czy zmieni się to w jakiś sposób w 2013 roku? Które z trendów marketingowych wydają się Państwu najbardziej obiecujące?
  4. Jakie wydarzenie było najważniejsze pod względem marketingowym w Państwa branży w 2012 roku?

Michał Dolny, Dyrektor Departamentu Marketingu Netia 

1. Rok 2012 był dla Netii „rokiem telewizji” – nasze działania były skupione na wejściu w ten nowy dla Netii rynek i wykreowaniu zupełnie nowego konceptu TV - Telewizji Osobistej Netii.

W ciągu zaledwie roku udało nam się zaistnieć w świadomości konsumentów jako dostawca TV – co piąty Polak wie, że Netia oferuje nie tylko internet (gdzie jesteśmy dla konsumentów wręcz synonimem internetu) i telefon, ale również TV.

W 2012 roku zostaliśmy również nagrodzeni kolejnymi prestiżowymi nagrodami za nasz rewolucyjny branding autorstwa White Cat Studio – srebrem i brązem w European Design Awards.

Z kolei na rynku B2B, na którym Netia jest istotnym graczem ważnym wydarzeniem była już czwarta edycja Kongresu Biznes to Rozmowy - tym razem pod hasłem „Inspiracja, Innowacja, Integracja” - który stał się jednym z najbardziej prestiżowych i opiniotwórczych wydarzeń w branży.

2. ATL, w tym głównie telewizja oraz online w działaniach dla rynku B2C oraz działania eventowe na rynku B2B.

3. Ze względu na specyfikę naszej infrastruktury w tym roku postawimy silniej na działania geomarketingowe, by skuteczniej docierać do naszych potencjalnych klientów tam, gdzie możemy im zaoferować dostęp do najszybszej sieci w Polsce. By osiągnąć większy efekt synergii między konceptem Telewizji Osobistej, a wykorzystywanymi do jej promocji mediami znacznie zwiększymy również rolę VOD takich jak TVN Player, Ipla, Youtube.

Obserwując również wyraźny wzrost penetracji smartfonów i tabletów planujemy większy udział aplikacji mobilnych i zwiększenie roli mediów społecznościowych w naszej strategii mediowej.

4. Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem 2012 roku w branży był rebranding TP S.A na Orange.

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij